Satellite
Show on map
  • Day 47

    Ninh Binh

    August 20, 2018 in Vietnam ⋅ ☁️ 33 °C

    De gigantische karstbergen in Tam Coc zijn te vergelijken met die in Ha Long Bay, maar dan op het platteland en naar mijn mening nog mooier. Het is dan weliswaar een kleiner gebied, maar wow, zo skoon.

    Zoals veel attracties in Vietnam, is de Hang Múa berg zeer populair onder de toeristen. Al die Chinezen en westerlingen op de foto heb ik natuurlijk geen zin in, dus ik doe eens gek. Ik zet het wekkertje vroeg en vertrek om 03:40 om de grote berg met 486 stenen traptreden te beklimmen. Met het idee, alle toeristen voor zijn en de zonsopgang van Tam Coc eens op de foto te zetten! Het vroegere opstaan loonde, want ik kreeg een early discount, gratis parkeren en de gehele berg voor mij alleen! Op een paar geiten na dan.

    De volgende ochtend bezoek ik samen met mijn twee matties, hét andere hoogtepunt van Ninh Binh. Een twee uur durende roei-boottocht over de Ngo Dong rivier. Gelukkig hadden we een sterke Vietnamees als coureur en zoefde we het ene roeibootje na het andere voorbij. Met als gevolg, een compleet toeristenvrij uitzicht over het landschap. Hell yeah!
    Read more