Hué

August 26, 2018 in Vietnam ⋅ 🌧 33 °C

De volgende bestemming is Hué! Hué was van 1802 tot 1945 de keizerlijke hoofdstad van Vietnam en dat kun je terug zien in de stad zelf. Zo is er midden in de stad zelf een mini stad opzicht. De Tu Cam Thanh; oftewel de Verboden stad. Deze kleine 'stad' was vroeger het privé terrein van de keizerlijke familie en was niet toegankelijk voor het 'gewone' volk. Tijden zijn veranderd, want tegenwoordig is het terrein tegen betaling toegankelijk en besluit ik, met een miljoen andere Chinezen, een kijkje te nemen.

Voor de rest is er eigenlijk weinig interessants te beleven in Hué, maar toch besluit ik nog een dagje langer te blijven. Zodat ik met drie toeristen in eigen land een boottochtje door de vissershaven kan maken, en de volgende dag een bezoekje kan maken aan een verlaten waterpark! Voor een avontuurlijke activiteit is deze jonge altijd in. Het park is namelijk verboden terrein en je moet de beveiliging zien te ontwijken. Mocht je gepakt worden, dan is er nog geen man over boord. Met een lieve glimlach en een handdruk met briefgeld erin, maakt je reis hier in Vietnam een stuk toegankelijker. Lang leve de corruptie en omkoperij.