• Day 9

Mui né 2 - Jeeptour

June 20, 2023 in Vietnam ⋅ 🌧 33 °C

Na een relaxt ochtendje gingen we om 13:30 op pad voor enkele bezienswaardigheden. We begonnen bij de Fairy stream. Een stroompje water door de natuur waar je doorheen kon waden. Onze chauffeur sprak geen woord Engels, maar wist ons toch te vertellen dat dit de 'fairy stream' was en dat we konden gaan lopen en dat hij ging wachten hier. Na eerst 50 verkoopkraampjes voorbij te zijn gewaad, werd het rustiger in de stroom. Het water was warm en we genoten van het avontuurlijk wandelen. Aan het eind was de bron in de vorm van een watervalletje. Terug bij de auto werden we gesommeerd door de chauffeur om onze voeten en schoenen te spoelen. Hij poetste nog wat onzichtbare vlekjes van zijn Jeep en toen waren we klaar voor onze volgende bestemming: een vissersdorpje. Dit dorpje bestond uit enkele kraampjes/hutten vol bakken vis en andere zeedieren. Dat het strand vol plastic lag en het dorpje zich naast het open riool bevond vonden we iets minder plezant. Weer bij de auto aan gekomen, stond onze chauffeur klaar met 3 flesjes water. Hij schroefde de dop er alvast af en in plaats van het aan ons te geven om te drinken, spoelde hij onze voeten weer even af... 😂
    De volgende bestemming was de white sanddunes, gevolgd door de red sanddunes. Op beide plekken een stukje gewandeld en wat in het zand gespeeld. Zo gaar als wat sloten we de dag af. Morgen gaan we door naar Nha Trang voor onze volgende bestemming.