Tokyo dag 2

July 27, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag zijn we door Shinobu, een local, op sleeptouw genomen. Hij kwam ons om 12 uur oppikken bij het regeringsgebouw met een vriendin van hem, Reika. Dit gebouw is tevens een uitkijkpunt over Tokyo. Je kunt hier gratis omhoog. Op een heldere dag kun je vanaf hier mt. Fuji zien (vandaag was geen heldere dag).

Voor lunch zijn we sushi gaan eten in Shinjuku (yeeeey). Jornie heeft in zijn leven nog nooit zoveel vis gegeten. Sommige dingen vond hij zelfs wel een beetje okay.

Hierna hebben we de trein gepakt naar Kundanshita. Van daaruit zijn we naar de Imperial palace gelopen. Helaas was het daar dicht. Daarna zijn we richting Tokyo station gelopen. Hier kom je door een zakelijk district waarin soms oude gebouwen met nieuwe gecombineerd worden.

Tot slot zijn we naar de haven gegaan met de metro. Dit is een rustig gebied met weinig toeristen. Vanaf de rainbow bridge heb je een mooi uitzicht over de stad. In deze buurt hebben we de avond afgesloten met een hapje met uitzicht over de haven.