• Day 12

Kullaberg

June 12, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ 16 °C

Ráno po snídani jsme popojeli autem na parkoviště do národního rezervace Västra Kullabergs. Odtud jsme se vydali pěšky po žluté Kullabmanersgraf, kde byl vidět jen větší kámen. Dále jsme pokračovali po červené až na Skåne 5 etapa 3 Arlid-Möelle. Kde se nám konečně otevřel výhled na moře. A my pokračovali po pobřeží kolem golfových hřišť ,vojenských radaru. Pobřeží bylo dost skalnaté, moře divoké ,byli velké vlny a dost foukalo. Procházeli jsme ohradou kolem dvoubarevných krav a z dálky byl vidět maják ,ke kterému jsme šli. Vylezli jsme si na skálu ze které byl krásný výhled na moře a Möelle. Slezli jsme dolů k jeskyni - Lahibiagrottan. Po tom jsme došli k malé kavárně ,kde jsme si dali místní kávu a vafle s morušovým džemem. Prohlédli jsme si muzeum NP a pokračovali k majáku Kullensfri. Dále jsme sešli blíže k moři ke značenému přístřešku kde jsme chtěli nocovat, ale byla to spise pozorovatelna bez střechy, takže se tu nedalo spát. A Ke druhému majáku - Kullensvästra fri. Po velmi těžkém terénu, vysokých kamenech jsme se prodrali ke druhé jeskyni Silvergrottan. Vrátili jsme se na parkoviště za první maják a přišel déšť. Proto jsme se rozhodli poslední část k autu zkrátit autobusem. A dojeli jsme zpět k parkovišti kde jsme měli auto ,protože tam byl nejbližší použitelný přístřešek. Na venkovním vysokém grilu jsme si uvařili kávu , a potomi večeři na místním Večer jsme docela dlouho ještě seděli u ohně.Read more