Švédsko 2022

• 247photos
  • 1videos
  • 1.6kkilometers
  • Day 1

První den

June 1, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

31 května před půlnocí Vyjíždíme z Liberce na dovolenou do Švédska . Jeli jsme přes Berlín Kodaň přes most Öresund v Dánsku. Po cestě jsme zastavili na delší čas u krásného rybníku poblíž města Skagelse v Dánsku, abychom vyvenčili Hermínku.
    1. Června příjezd ve 2:00 odpoledne do Malmö. Procházka po pobřeží, a ve 3:00 check-in ve the first stay kempu. Ubytování jsme byli v malé chatce pro 4 osoby. Po vybalení jsme se vydali do Malmö.
    V Malmö jsme si prohlédli hrad, malé náměstí ,náměstí Stortorget a kostel svatého Petra.
    Ušli jsme asi 5 km a po návratu zpět do kempu jsme si uvařili k večeři rýžové nudle se zeleninou a houbami.

• Day 2

První trek

June 2, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

Ráno po snídani jsme autem přejeli ke startu našeho prvního treku. Začínali jsme ve městě Olofström. Kde jsme nechali auto poblíž kempu a vyrazili jsme k přístřešku přibližně 12 km vzdálenému. Přístřešek byl u jezera Raslången. Cestou jsme šli po krásných dřevěných chodníčcích. Na začátku jsme Trochu zmokli.
    Přístřešek byl blízko jezera před ním byl gril a kousek od přístřešku byla toaleta a dřevník.

• Day 3

Druhý den

June 3, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 13 °C

Druhý den snídaně a pokračování v cestě cca 13km. S přístřeškem který má vyhled na jezero. Viděli jsme Orlovce říčního. Hermína snědla něco jako granule a byla opetace

Pejsek první noc zvládl dobře i když trochu štěkala protože přes kopec od nás spali dva kluci ve stanech. Ráno jsme vstávali kolem 8:30. Vodu jsme si doplnili u pumpy blízko parkoviště . Kolem 11:00 jsme vyrazili na cestu. Šli jsme kolem jezer s krásnými výhledy. Bylo kolem 18 stupňů ale pršelo.
    Po 13 km jsme dorazili k dalšímu přístřešku u jezera kde nad námi lítal orlovec říční. Rozdělali jsme oheň a usušili si boty. Kousek od nás opět Stanovali kluci z předešlého dne. Kolem přístřešku bylo opět vybavení grill toaleta pumpa i dřevník. Pejsek utekl do lesa a sežral tam nějaké granule. Protože jsme nevěděli co to je Museli jsme do ní dostat peroxid aby se pozvracela. Večer jsme seděli u ohně a popíjeli čaj protože od vody dost foukalo. Večer přijeli na kajaku 2 lidi kteří spali ve stanech kousek od nás. V noci nás probudil šramot a štěkot protože někdo chodil kolem přístřešku a svítil.

• Day 4

Cesta do Olofström

June 4, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ 15 °C

Ráno opět Budíček okolo 8:30 k snídani Lahodná kaše sbalení věcí doplnění vody a hurá zpět k autu. Počasí bylo krásné svítilo sluníčko a bylo kolem 20 stupňů. Cestou jsme zastavili u jednoho z jezer - Stora Kroksjön. Dále jsme pokračovali po silnici. Po 13 kilometrech byl už pejsek unavený takže se musel nést v batůžku. U rybníka kde byla útulná chytal o spoustu rybářů pstruhy. Chvilku jsme tam poseděli a dali si svačinu. Po cestě měla být restaurace ale měli zavřeno tak jsme si v jednom přístřešku uvařili Summit při jídle nás otravovali nudisté .K autu jsme došli po 17 km. Zašli jsme do kempu kde jsme si zaplatili ubytování. Měli jsme dvoulůžkový pokoj a společné sociálky. V dalších pokojích byly ubytované nějaké paní se psi a vojáci. Asi měli nějaký výcvik.
    Hermínku jsme po sprše nechali na pokoji a zajeli jsme nakoupit. Jeli jsme místního krámu Willys. Kde jsme si koupili pečivo a sladké kynuté šneky a uzeného lososa v citronovém pepři.

• Day 5

Přesun do Osby

June 5, 2022 in Sweden ⋅ ☀️ 20 °C

Sbalili jsme batohy a přejeli autem do města Osby. Prošli jsme se po parku pohráli si s Hermínka a dali si vafle se zmrzlinou v místním bistru. Protože v kempu nebyla volná chatka museli jsme najít ubytování jinde. Nakonec jsme ho našli na malé rodinné farmě - Bergakungen. Kde jsme si zaplatili apartmán aby mohl pes odpočívat. My jsme šli mezitím do Osby na pláž k jezeru abychom se vykoupali. Na pláži jsme se potkali opět s kluky z prvního přístřešku. Voda byla studená a všude byly kachny.Read more

• Day 6

Druhý trek

June 6, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 18 °C

Ráno po snídani jsme si sbalili batohy na druhý trek a vyrazili autem na parkoviště u kavárny kde jsme byli předešlý den. Od parkoviště jsme šli už po značené cestě Skane 1 Etapa 8 Osby - Verum. Než začala cesta v lese šli jsme skrz centrum a přes průmyslovou zónu. Začátek lesa nás mile překvapil mokřadem. Viděli jsme suchopýr a poprvé rosnatku. U osady Solbacka jsme se zastavili abychom si chvíli odpočinuli cca po 9 km a dali jsme si svačinu u Devited Rock. K dalšímu přístřešku nám chybělo 7 km. Rozhodovali jsme se jestli zkusíme přebrodit řeku nebo půjdeme po neznačené cestě. Nakonec jsme se rozhodli pro neznačenou cestou. Došli jsme k neudržovaném u přístřešku kde původně vedlo Skane. Jelikož jsme měli málo vody a u přístřešku nebylo možné ji doplnit a okolí bylo neudržované a ošklivé tak jsme se rozhodovali co dál. Dali jsme si Summit a vydali jsme se k dalšímu přístřešku vzdálenému 11 km. Mohli jsme buď přebrodit řeku nebo se vrátit stejnou cestou asi 3 km a pokračovat dál . Řekli jsme si že zkusíme přebrodit . Bohužel k řece vedl hustý břízový háj a nebylo možné se jím prodrat . Asi po hodině jsme usoudili že nejlepší varianta bude se vrátit . V okolí bylo dost opuštěných domů a opuštěná továrna k tomu začalo pršet . Tohle všechno pomohlo k tomu že jsme se rozhodli cestu zkrátit po silnici. Cestou jsme narazili na ptačí pozorovatelnu ze které jsme viděli jeřáby. I když zdálky jsme si nejdříve mysleli že jsou to pštrosy. Po celkových 23 km jsme došli do vesnice Verum. Prošli jsme kolem kostela a farmy a dorazili unavení a mokří do přístřešku. Ten den jsme se rozhodli nevzít s sebou oscarovou pilu a u přístřešku byla jenom takova tupá mrcha a nebylo k dispozici žádné dřevo. V lese bylo všechno mokré takže rozdělat oheň bylo dost těžké. Uvařili jsme si večeři a vypotřebovali jsme všechnu vodu. Přístřešek byl blízko bažiny takže nás ještě žrali komáři. Do spacáku jsme zapadli po 10 hodině a usnuli.Read more

• Day 7

Cesta do Vitsjö

June 7, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 12 °C

Protože jsme neměli žádnou vodu Kačka se rozhodla jsem se dojít na hřbitov a načepovat a přefiltrovat vodu tam. Voda i po filtrování byla dost nechutná a všude byly cedule že se voda být nemá. Takže šla směrem do vesnice kde byla Fara a tam jí nechali vodu načepovat. Po 3 km jsem byla zpět v přístřešku, uvařili jsme si snídani sbalili si batohy a vyrazili na další část treku. Etapa 9 Verum-Vitsjö. Naštěstí nás čekalo necelých 9 km takže jsme mohli zvolit pohodové tempo. Cesta vedla přes pole, lesy a farmy kde byli koně. A kolem 2 jezer - Srärsjön a Malmsjön. Na řece Viennå byl skanzen Gundrastorp Kvarn - mlýn/pila.
    Šli jsme přes přírodní rezervaci Ubbalts, kde byl přístřešek u jezera Vitsjön. Jelikož nám opět docházela voda a podle mapy měla být v blízké osadě, šli jsme si ji doplnit. Zdroj vody jsme ale nenašli, proto jsme rozhodli zajít asi 3km do nejbližšího města Vitsjö koupit vodu. Asi za hodinu jsme byli zpět i s vodou ,pivem a párečkem. K večeři jsme si uvařili těstoviny se sušenými rajčaty a vylepšili si je o parky se sýrem.

• Day 8

Cesta zpět do Osby

June 8, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 13 °C

Ráno jsme se po snídani vydali na stezku přírodní rezervaci do Vitsjö vzdálenému asi 6km. Odtud jsme jeli autobusem do Hasselholmu a potom vlakem zpět k autu do Osby, kde jsme měli zaplacenou noc v chatičce v kempu.
    Po ubytování se jsme nechali odpočívat pejska a zajeli sami na nákup do ICA supermarketu. K večeři jsme si ugrilovali hot dogy a večer se prošli po pláži a koukali na krásný západ slunce.

• Day 9

Safari

June 9, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 18 °C

Ráno po snídani jsme si sbalili věci a jeli autem do města Markaryd vzdáleného asi 30 km do národního parku Smålandet safari. Kde jsou k vidění losi a bizoni. Vstupné bylo 170 švédských korun na osobu a jeli jsme svým autem. Herminka byla v kufru auta. Nejprve jsme zahlédli Losi mládě s matkou. Překvapilo nás jak má dlouhé nohy oproti malému tělíčku. V malém potoku jsme z dálky zahlédli tři samce. Poznali jsme je podle paroží. V parku jsme viděli asi 10 dospělých losů a 4 mláďata. Jednoho losa se nám na Březovou Větvičku podařilo nalákat až k autu abychom si ho pohladily. V zadní části parku jsme z auta viděli stádo bizonů. Obrovského samce vážícího kolem jedné tuny a spoustu samic a mláďat. Byl to nádherný zážitek a z naučných cedulí jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí. V místním bistru jsme si dali hot dog z losího masa a vafle s morušovou marmeládou a šlehačkou.Read more

• Day 9

Båstad

June 9, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 19 °C

Po prohlídce Safari jsme vyrazili autem do 60 km vzdáleného města Båstad u pobřeží. Prošli jsme si promenádu, pobřeží ,wellnes na moři. V městě byl velký tenisový stadion a muzeum tenisu. Na večeři jsme si zašli do místního bistra mimo centrum na tapas. Dali jsme si pečené brambory, smažené kalamarové kroužky a chtěli jsme ještě krevety. Místo kterých nám donesli houby s fazolkami. Ale nevadilo nám to ,protože vše bylo moc dobré. Po jídle jsme zajeli autem na odpočívadlo u lesa a došli asi 500metru k přístřešku, kde jsme spali.Read more