Satellite
Show on map
  • Day 3

    Roadtrip Amsterdam till Müllerthal

    July 25, 2022 in Luxembourg ⋅ ⛅ 30 °C

    Hämtade av Sonja i Amsterdam, vi mötes upp lite mindre centralt och för att ta oss dit tog vi och cyklade med cabinväskorna. Klas hade sin på styret. Jag rullade min bredvid cykeln. Efter en lunch på d&a hummus bistro, (2,5/5) så började klas köra oss söderut riktning Müllerthal för en hike/promenix. Jag försökta jobba hårt med gruppfotona. Men mina medresenär var tvekande till foto stunder.

    Müllerthal var vackert, på sina ställer. Stora bokträd och vissa fina vattendrag men naturupplevelsen stördes av bilvägarna som alltid låg precis på hör och synavstånd. Jag gick kortare än de andra då skoskavandet gjorde sig påmint.

    Natten tillbringade vid nära moselfloden i östra kanten av Luxemburg nära Tyska gränsen. BnB Burer Miller, ägt av en en dansk som bott i Luxemburg i över 20år och jobbat bank. Han berätta att vi var hans först svenska gäster. 4/5
    Read more