Satellite
Show on map
  • Day 11

    Guádix to La Peza

    February 13 in Spain ⋅ ☀️ 9 °C

    D: The first half of the walk was stunning, winding through the mountains. The second half was an unpleasant dirt path and a winding mountain highway. Great views, but we did quite a lot of up and down, often steeply.

    G: de dag begon al mooi, lichte bewolking. We moesten eerst nog wat overbodige kleren naar huis sturen via de Spaanse Correos. Altijd een kleine uitdaging want men praat rap Spaans en zoveel ben ik de taak nog niet machtig. Met de Google vertaal app kan je spreken en het gesprokene wordt dan in je eigen taal vertaald. Op een gegeven moment pakt ze mijn telefoon en spreekt in rap Spaans bijna een minuut lang in. Ik denk dat gaat nooit goed. Maar dat viel reuze mee. Ik begreep wat ze probeerde te zeggen. Al met al drie kilo retour. We hadden dikke winterkleding meegenomen naar hier is het soms net zomer. Als het koud gaat worden trekken we alle laagjes zomerkleding over elkaar aan. We starten om Tien uur voor 22 km en 550 meter omhoog en 500 meter naar beneden. De foto's spreken voor zich. Door het mooie weer een eerste goede kijk op de Sierra Nevada. Meer rotsen en Cuevaas. Half zeven kwamen we aan in la Peza. Moe van het laatste veel eisende stuk. Na een goede douche naar het dorp om te eten, helaas alles dicht. Ik vind nog overgebleven pasta in de keuken van de herberg. Debi gaat direct naar bed. Voor haar was dit de zwaarste dag tot nu toe. Morgen dan maar stevig ontbijten....
    Read more