Alcalá la Real to Alcaudete

February 20 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

D: This 24 km day was likely our easiest so far, simply because we walked through rolling but not at all challenging landscape. We were accustomed to some much longer stages on the CF and VDLP, so it has been a surprise on this route (until today) to find 20 km enough for a day! The trade off is that the views are nice but far less remarkable. Still, we enjoy!

As always in Spain, I am impressed by the evidence of a robust feminist movement, impacting daily life in even small communities.

G: vandaag een wandeling voornamelijk tussen de olijf-boomgaarden. Op het laatste stuk kwamen we op de weg heel veel rupsen tegen, ze kwamen bij de olijfbomen vandaan en liepen naar de andere kant.. Het zullen er meer dan duizend zijn geweest...

Gisteren hadden we voor het eerst sinds drie dagen weer een stevige maaltijd. Op de een of andere manier komen we altijd te laat in een dorp voor de maaltijd van de dag ( menu del dia). Een gebruik in Spanje waarbij voor een redelijke prijs iedereen een dagmenu kan krijgen. En in de plaatsen waar we slapen gaan de restaurants daarna niet meer open. We hebben een paar dagen geleefd op toast van het ontbijt, pindaas en fruit.
    De goede maaltijd van gisteren met het redelijk vlakke terrein van vandaag maakte de 24 km makkelijk. We haalden daardoor ook een hogere gemiddelde snelheid. Maar om vier uur aankomen op de plaats van bestemming betekent wel dat de keuken net weer dicht is... Ons haasten om op tijd te komen lijkt ons geen optie.
    a.Weet je niet of er überhaupt wel een restaurant open is en b.als je forceert betaal je dat ergens anders terug en we willen wel de route kunnen uitlopen.
    Kijken of we vanavond wat kunnen scoren.