Disney Dag 2

May 23, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

In zowel Californië als Florida bestaat Disney uit 2 parken. Gisteren hadden we het ene park gedaan en vandaag daarom het andere park. Beide parken liggen wel naast elkaar, maar blijft een eind lopen. Daarom is het hoppen van parken op 1 dag niet aan te bevelen.

Vanwege de lange dag hiervoor, besloten we om pas rond half 12 in het park te zijn. Ook hadden we afgesproken om na het avondeten te vertrekken richting ons volgende hotel. Anders loop je rond etenstijd het risico om in de file te komen en in sommige gevallen kom je het eerst komende uur geen afslag (en dus restaurant) tegen. Dan kan je maar beter met een volle maag op pad gaan.

De populairste attractie in Disney Adventure Park is een attractie omtrent Cars. Hier race je in een soort karretje over de baan. De wachttijd van deze attractie is echter circa 2 uur. Een fastpass is dus de ideale uitkomst. Dit was dan ook het eerste was we in het park gingen doen. De fastpasses waren al zover uitgegeven dat we pas om 18:15 aan de beurt waren! Daarop besloten we dat dit dan maar de afsluiting van Disney zou worden en we daarvoor dan al wel zouden eten.

Na de fastpass te hebben gescoord zijn we de musical Aladdin gaan bezoeken. Deze musical duurt bijna een uur en is erg mooi. Een musical bezoeken in Disney is goedkoper dan deze musical bezoeken op Broadway in New York.

Vervolgens hebben we een aantal kleine attracties bezocht. Bij het verlaten van 1 attractie kwam een medewerker achter ons aan waarmee we eerder hadden staan praten. Omdat we net getrouwd waren wilde hij iets voor ons regelen. Hij vroeg of we al in de Tower of Terror waren geweest. Hetgeen de naam al doet vermoeden is dit een attractie die niet bepaalt boven aan ons lijstje stond. Dit gaven we dan ook aan en zeiden dat we nog wel in een bepaalde achtbaan wilden. De medewerker vroeg of we wilden blijven staan en hij ging kijken wat hij voor ons kon regelen. Een paar minuten later kwam hij terug. Hij zei dat bij de betreffende attractie er op dit moment geen lange wachttijd was. Daarom had hij een gratis tegoed bon geregeld voor 2 drankjes + popcorn. Altijd fijn in een park waar een flesje water 3-4 dollar kost.

Uiteindelijk zijn we volgens plan op tijd wat gaan eten in als laatste in de Cars attractie gegaan. Erg leuk.

Rond half 7 zaten we in de auto richting het hotel in Palm Springs, waar we omstreeks 21:00 arriveerden.Terugkijkend op een paar leuke dagen vielen we vrij snel in slaap.