Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 9

    Bali rondrit 1

    4. toukokuuta, Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

    Ik had voor vandaag de chauffeur van het hotel gehuurd, wat beter is dan een tour boeken gezien hij mij kon voeren naar waar ik wil op mijn tempo.
    De eerste stop was de bekende rijstterrassen. Het weer was wat bewolkt met af en toe een druppel, ideaal voor rond te lopen, maar niet voor foto's.
    Daarna stond de watertempel op het programma, ik heb zelf wel niet meegedaan aan de spirituele reiniging, de rij was behoorlijk lang dus ik besloot die spirituele reiniging wel vanavond op café te doen. Op weg naar de uitgang hoorde ik plots mijn naam, een van de meisjes van het hotel was er voor die reiniging en herkende mij. Het is duidelijk geen toeristische attractie, de bevolking neemt dit serieus.
    De derde stop was de koffie plantage, waar ik een berg koffie gekocht heb want hij is zeer lekker. Ze drinken hem hier in poedervorm, dus enkel warm water toevoegen.
    De grote vulkaan bekijken vanop een uitzicht punt was de volgende stop. Blijkbaar is hij 25 jaar geleden nog uitgebarsten, en dat was nog duidelijk merkbaar.
    Verder was er nog een tempel tussen de rijstvelden en een overtoeristische waterval. De dag heb ik beëindigd met een pizza en wat speciale bieren op een van de weinige plaatsen waar ik dit kan vinden.
    Wat mij opviel tijdens het rijden tussen de dorpen, was dat iedere familie zijn eigen tempel/begraafplaats heeft. De families hebben hier nog de gewoonte om samen te wonen. Dit zorgt voor een landschap vol kleine tempels dat zeer mooi is.
    Lue lisää