Helaas nog een nacht Malmö

August 29, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ 17 °C

Wat een dag! Iets met pief paf poef, waar is de boef?

Na het biertje in de skybar zijn we na bed gegaan. Omstreeks 01:00 uur ging de telefoon op de kamer. Eerst dachten we dat er iets van een alarm ging. Kort erna ging mijn mobiel en de oproep kwam uit Zweden. Het bleek de receptioniste te zijn die politie aan de balie had staan. Er waren paspoorten gevonden in de auto die leiden naar onze hotel kamer. Of wij dan even beneden wouden komen omdat er was ingebroken in onze auto.

Eenmaal beneden zijn we met de politie meegegaan na de auto. Er waren 3 ramen ingegooid van de auto waarna meerdere spullen zijn gejat. Gekste is nog dat bijvoorbeeld naast kleren, camera en laptop ook drinken is gejat en een krat bier. Niet heel gek trouwens, 24 x € 10,- is een best bedrag voor hier in Zweden.

Na van de schik te zijn bekomen hebben we met de politie snachts aangifte gedaan. En de rotzooi wat opgeruimd. Ondanks de bewaakte parkeergarage is er helaas ingebroken.

Nu deel 2 van de nacht............slapen lukt nie best als je alles vast op een rijtje zet voor de volgende dag wat er allemaal moet gebeuren want we zouden door rijden naar Stockholm. Dit gaat helaas nog niet. We hebben geen kleren meer en geen ramen in de auto. Dit is ons belangrijkste aandachtspunt voor de volgende dag. Eerst nieuwe ramen regelen.

Na de verzekering en carglass te hebben gebeld bleken niet alle ramen op voorraad te zijn in Zweden. En het lastig is deze te vervangen in het Noorden waar we heen reizen. Gelukkig is er een noodoplossing met plexiglas. Hier kunnen we het wel mee redden komende weken.

Tussen het regelen door hebben we ook nog veel kleren gekocht. Onze koffer met alle kleren uit de kledingkast (tevens voor 2 weken aan kleren) waren ook weg. We hadden slechts 1 groot geluk dat een enorm winkelcentrum op 200 meter van het hotel zat. Hier hebben we de rest van de dag vermaakt en nog nooit zo snel en veel kleding gehaald in een paar uur tijd.

Nu snel slapen en klaar maken voor tour naar Stockholm, want dat wordt een ritje van 6 uur.