Van Idre Fjäll naar Mysusæster

September 8, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Vandaag hebben we Zweden verlaten en zijn richting het nationaal park Rondane gegaan. Een geweldige route dit keer. En nu zelfs 2x een eland gezien (zie foto). Naast de eerste eland op foto te hebben gezet, de grootste van de wereld overigens, zijn we over de hoogvlaktes van Rondane gereden. Een prachtige route hoog over de bergen waar jagers af en aan de berg op liepen om op rendieren te jagen. Niet gek want er liep een groep van rond de 100 rendieren.

Na deze mooie route kwamen we aan in Mysusæster ( musseneter was makkelijker). Na onze spullen te hebben gedropt zijn we weer 13 km via een begpas de berg weer afgegaan naar het dorp Otta, om wat te eten. Dit dorp is het enigste dorp in de omstreek met 4 restaurantjes. En onderweg stonden ze daar ineens!!! Een elanden vrouwtje met een kalf. En heel dichtbij ook nog!!! Geweldig om toch nog een eland te mogen spotten en fotograferen. Helaas voor eerst geen verrekijker mee. Anders waren de foto's nog mooier geworden.

Na 5 minuten te hebben gestaard vertrok moeder en kind het bos weer in. En onze vakantie is compeet.