• Day 2

Salt Lake City 24 augustus

August 24, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Na een verlate start zijn we goed in Salt Lake City aangekomen.

We hebben de hele vlucht met United Airways gevlogen. De zitruimte viel ons mee, ook bij de  binnenlandse vlucht.

De maaltijden vielen ook mee.

Door de verlate aankomst was inmiddels het loket van Hertz gesloten, gelukkig was er nog iemand bij het autoafgiftepunt, zodat we met de auto naar het hotel konden zo'n 5 km verder op.

Doodop kwamen we aan en gingen meteen naar bed. Het was voor het eerst dat ik met een intercontinentale vlucht niet misselijk en brakend aankwam.

Helaas lukte het toch niet om in slaap te vallen. Een van de redenen was dat ik het zo koud had. En nee dat was niet het gevolg van een verkeerde overstap naar Alaska, maar van een airco die veel te laag stond afgesteld en daardoor ijskoude lucht blies en ook nog eens veel lawaai maakte.

Vanmorgen ben ik buiten gaan opwarmen. Inmiddels heb ik de uitknop van de airco gevonden.

Vandaag bleek dat in veel bedrijven hier de airco erg laag staat. Zonde van het milieu en de portemonnee.

Tot nu toe hebben we nog geen aardewerk serviesgoed of herbruikbaar bestek gehad. Hier wordt heel veel wegwerpservies gebruikt. Er jammer van de grondstoffen en milieu.