Satellite
Show on map
  • Day 4

    Store Baeltsbroen west

    September 16, 2023 in Denmark ⋅ ☁️ 17 °C

    Vandaag reisde ik verder naar Sjaelland en dat betekent dat er vandaag een heel groot highlight van de dag is! Ik stak namelijk via Store Baeltsbroen (de Grote Beltbrug) de Grote Belt over. Ik ben dol op die brug! Toen hij nog in aanbouw was ben ik er met Rob verschillende keren onderdoor gevaren op weg naar Noorwegen en steeds was hij een stukje verder af. Toen hij dan eindelijk was geopend zijn we speciaal een paar dagen naar Denemarken gegaan om er overheen te rijden. De brug bestaat uit twee delen, eerst een kilometerslange lage brug die wel wat weg heeft van de Zeelandbrug en daarna het grote hanggedeelte met de imposante pylonen (Eiffeltorenformaat). Daarna ben ik de brug nog vaak gepasseerd, zowel eroverheen als eronderdoor.

    Voordat ik overstak ben ik vandaag eerst aan de kant van Fyn onder de brug wezen kijken, dan zie je de pylonen heel in de verte staan. Niet zo spectaculair, maar aan deze kant had ik dat nog nooit gedaan. Nog even een toilet opgezocht en toen de brug op. En dat was zoals altijd weer geweldig, ik ben dol op dit soort enorme bouwwerken. En ja, ik heb foto's gemaakt, dat lijkt gevaarlijker dan het is, want ik kijk natuurlijk niet echt wat ik fotografeer, ik knip op goed geluk en zie later wel wat het geworden is. Er zaten toch wel een paar leuke tussen!
    Read more