Satellite
Show on map
  • Day 7

    Dragør

    September 19, 2023 in Denmark ⋅ 🌬 16 °C

    Als derde tripje vandaag ben ik naar het havenplaatsje Dragør gereden, volgens de kaart kan je daar mooi naar de Øresundbrug kijken, de grote brug die Denemarken (Kopenhagen) met Zweden (Malmö) verbindt. Het mooiste zicht op de brug heb je vanaf de Zweedse kant, omdat daar het gedeelte met de tuien zit, maar ik vond het een beetje te ver gaan om eventjes heen en weer te rijden, duur grapje!

    Op zoek naar een mooi plekje voor een foto aan deze kant kwam ik in het stadje Dragør zelf terecht. Wat een beeldschoon plaatsje is dat ook weer! Jammer dat er geen zonnetje scheen, maar de plaatjes zijn zo toch ook wel mooi geworden. En wat later vond ik tot mijn verrassing de vlonder terug waar ik met Elly 12 jaar geleden foto's heb staan maken. Ik had geen idéé meer dat dat hier was! Maar het was het zoeken waard, want ook nu heb ik weer een paar mooie plaatjes kunnen maken. Het is een mooie alternatieve dag geweest.
    Read more