Satellite
Show on map
  • Day 8

    Rødvig

    September 20, 2023 in Denmark ⋅ 🌬 17 °C

    Vandaag reis ik door naar Møn, maar op de route die voor vandaag gepland staat valt mijn oog op de beschrijving van Stevns Klint. "Stevns Klint is van alle plekken op onze planeet de beste locatie om sporen te zien van de asteroïde die 66 miljoen jaar geleden een massale uitsterving veroorzaakte". Tja, dan is mijn interesse wel gewekt en ik besloot om Stevns Klint tot highlight van de dag te maken.

    Ik ben er dus min of meer rechtstreeks naartoe gereden, het eerste stuk zelfs over de snelweg om niet op zo'n zelfde stoplichtenweg terecht te komen als gisteren. De andere kant op stond trouwens de grootmoeder aller files, blij dat ik Kopenhagen uit ging en niet in! Het weer was vanmorgen druilerig, maar later zou het een stuk beter worden, droog, veel wind en af en toe wat zon.

    Bij Rødvig begon mijn tour langs de krijtkliffen van Stevns Klint en daar maakte ik een leuk wandelingetje langs het strand. Nou ja, strand, het was gewoon een verzameling stenen waar je op liep. Dat was niet zo lekker op m'n sneakers met dunne zooltjes dus voor het vervolg heb ik gauw mijn wandelschoenen aangetrokken!
    Read more