Satellite
Show on map
  • Day 8

    Højerup

    September 20, 2023 in Denmark ⋅ 🌬 19 °C

    Op dit punt van de Stevns Klint route had ik me vanaf het begin verheugd! Een heel oud kerkje, uit 1200, dat op de rand van de kliffen balanceert. In 1928 is door een aardverschuiving een deel van de kerk (het koor) naar beneden gevallen. Nu loop je vanuit de kerk naar een balkon en heb je weer een prachtig uitzicht. En ik vond het nog mooier dan ik me voorgesteld had! Gelukkig waren er een paar aardige mensen die me even op de foto wilden zetten.

    Hier is ook een punt waar je de de tussenlaag (van voor en na de inslag van de asteroide) duidelijk kan zien. Ik heb door een grote verrekijker gekeken en voor een foto heel ver ingezoomd.

    En ik ben hier via een onwijs steile trap afgedaald naar het strand, waar ik lekker over de rotsen heb geklauterd en golfjes heb gekiekt. De trap terug omhoog heb ik in etappes gedaan, 4 van 15 treden en dan nog 9. Dat is 69, precies m'n leeftijd! 😂
    Read more