Satellite
Show on map
  • Day 9

    Møns Klint, trap op

    September 21, 2023 in Denmark ⋅ ☀️ 20 °C

    Nadat ik ruim een kilometer op het strand gelopen (of liever gezegd gestruikeld) heb en even voor zeemeermin op een rotsblok heb gespeeld, begin ik vol goede moed aan de beklimming van de noordelijke trappen, 500 treden omhoog. Het eerste stuk is poepie steil, er staan zelfs tussenschotjes om een eventuele val te breken. Maar ik val niet, ik puf wel een paar keer uit.

    Daarna wordt het wat meer van plateautje naar plateautje lopen met een maximale traplengte van zo'n 21 treden. Op sommige plateautjes staat een bankje en ik rust dus regelmatig even uit, ik drink zelfs koffie op de trap. Het gaat niet snel, maar op deze manier kom ik heelhuids boven en kan ik ook nog een beetje genieten onderweg. En dan eindelijk ben ik boven en daar komen net een paar mensen aan die een fotootje van me kunnen maken.

    En dan bovenlangs van de trappen weer terug naar het Geocenter. Dat valt om de dooie dood nog niet mee! Paden met heel veel boomwortels, af en toe weer een trap en pittige klimmetjes en afdalingen. Het pad loopt helemaal aan het randje van de kliffen (gelukkig staat er meest wel een hek) en de uitzichten zijn fabuleus. Vooral als je het strand heel diep onder je ziet liggen: daar liep ik net nog! Ik herken zelfs de zeemeerminsteen waar ik daarnet op zat!

    Dan een paar laatste trappen af en ik ben terug bij het Geocenter, ik neem koffie met een welverdiend gebakje en koop een paar mooie stenen als souvenir. Wat een geweldige trip is dit geweest, kon niet beter!!!! ❤️❤️❤️❤️
    Read more