Satellite
Show on map
  • Day 3

    Drielandenpunt F L B

    April 28 in France ⋅ ☁️ 13 °C

    Ook vandaag stond er een Drielandenpunt op het programma en wel Frankrijk, België en Luxemburg. Ik had de coördinaten en Klein Duimpje stuurde me netjes naar het punt....... En zei toen: bestemming bereikt, midden op een brug op een drukke weg. Niks te bekennen, dus ik heb een parkeerplaats opgezocht om eens uitgebreid op Google Maps te gaan kijken. En ja hoor, daar was het Drielandenpunt, onder de brug. Maar hoe daar te komen? Geen enkel pad of weggetje te bekennen. De reviews bij het punt brachten een oplossing, de weg oversteken, over de brug lopen en dan naar beneden. Maar op die drukke weg lopen? Veel te smal met dat voorbijrazende verkeer, dat durfde ik niet. Dus met spijt in mijn hart weer in de auto gestapt. En toen zag ik op de brug een heel smal doorgangetje waardoor je achter grote betonblokken kon lopen. Nou, dat durfde ik wèl! Dus weer terug gereden naar de parkeerplaats, voorzichtig de weg overgestoken en zo snel mogelijk achter de betonblokken.

    En toen wees het zich vanzelf, ik liep er zo naartoe en het gekke was dat er opeens mooie bruggetjes, plankieren en wandelpaden waren! Wat raar dat dit niet beter staat aangegeven. Maar goed, zo'n avontuur is ook wel leuk natuurlijk. Ik heb de grenspaal snel gevonden en de Belgische en Franse kant waren geen probleem, maar aan de Luxemburgse kant was een sloot. Ik heb de footprint balancerend tussen paaltje en sloot ingevoerd, maar of het gelukt is????? Deze footprint is in ieder geval aan de Franse kant.
    Read more