Satellite
Show on map
  • Day 4

    Het laatste stukje door de kloof

    April 29 in Luxembourg ⋅ ☁️ 15 °C

    Ik kom bij een klimplaats, waar blijkt dat het altijd nog enger kan! Vol bewondering kijk ik naar de mensen die als vliegen op de rotsen kruipen en ik ben blij dat ik met beide benen op de grond sta.

    Ik zie hier ook een stippellijntje op mijn gps waarmee ik de komende lus af kan steken. Er komen mensen van die kant af en ik vraag of die doorgang te doen is. Helemaal geen probleem zeggen ze, alleen een hoge trap op. Nou, dat vind ik minder erg dan die hele lus nog te moeten doen, niet wetend wat me daar nog te wachten staat. En hoewel ik een beetje de smoor in heb besluit ik toch om verstandig te zijn en af te steken.

    Het levert me nog een prachtig stukje op dwars tussen grote rotsblokken door en de trap van 50 treden hak ik in vier stukjes van 12. De laatste twee verdring ik 😅🤣😂. Boven staat een bankje en daar neem ik een wat langere rust om mijn ademhaling en hartslag even helemaal op orde te krijgen. Dan wandel ik op mijn gemakkie terug naar de start, waar ik met de grote letters Luxembourg op de foto ga en mezelf op een ijsje trakteer Ik heb dan wel niet de hele trail volbracht, maar ik ben toch blij dat ik gegaan ben, het was in één woord PRACHTIG!
    Read more