Satellite
Show on map
  • Day 5

    Het Kasteel van Clervaux

    April 30 in Luxembourg ⋅ ☁️ 15 °C

    Heel lang geleden (ècht heel lang geleden, met Frank nog) ben ik ook in Clervaux geweest en weet nog dat je daar vanaf een hoog punt een prachtig uitzicht over de stad had. Het kasteel van Clervaux staat heel hoog op de berg, dus ben ik daar naartoe gereden. De enige keer in Luxemburg dat ik moest betalen voor het parkeren, 30 cent voor 35 minuten....... Niet zo'n heel lange tijd, maar ik had al gezien dat het kasteel pas om 13.00 open ging, dus ik deed alleen de klim ernaartoe, kort stukje maar.

    Bij het kasteel aangekomen heb ik een kijkje in de kruidentuin genomen en ik ben de binnenplaats opgewandeld. Altijd leuk, zo omgeven door oude kasteelmuren. Ik ben in twee tuintjes geweest waar ik wel een beetje over de stad heen kon kijken, maar lang niet zo mooi als ik me herinnerde. Misschien vanuit de kasteeltoren, of vanaf een heel ander punt, maar zoveel tijd had ik niet meer om te gaan zoeken. Dus even getoiletteerd en toen weer afgedaald naar Kiaatje voor de reis terug naar huis.
    Read more