• Day 54–60

The final chapter

October 24, 2023 in the United States

English:
    The last leg of our bike journey took place on a very sunny and warm day in southern California. We took it easy cycling along the glistening pacific. In San Diego we immeditely set about looking for bike boxes with only limited success. We then checked into our favorite hostel so far and since then the days have raced. We have enjoyed wandering around San Diego, partaking in "darties" (day parties) and saoking up the hot late october sun and all this chill and inviting city has to offer. We are both in a state of disbelieve that our trip is already at its end. We have had the priviledge of experiencing so very much and have had many many enjoyable, challenging and unforgetable moments. Here are some stats from our trip:
    Distance cycled: 2179 km
    States visited: 3
    National Parks visited: 5
    Major cities visted: 4 (none of which were in Oregon)
    Animal incidents: 3.5
    Cans of Veggie chilly: ca. 40
    Jars of Peanut Butter: 30kg
    Chess games played: many
    Tomorrow we catch the flight from San Diego Airport to London, thus leaving the USA behind richer in memories but definately not in money. Looking forward to seeing you all very soon.

Deutsch:
    Die letzte Etappe unserer Radreise fand an einem sehr sonnigen und warmen Tag in Südkalifornien statt. Wir ließen es entspannt angehen und radelten am glitzernden Pazifik entlang. In San Diego machten wir uns sofort auf die Suche nach Fahrradboxen mit nur mäßigem Erfolg. Anschließend checkten wir in unserem bisherigen Lieblingshostel ein und seitdem vergehen die Tage wie im Flug. Wir haben es genossen, durch San Diego zu schlendern, an „Darties“ (Tagespartys) teilzunehmen und die heiße Spätoktobersonne sowie all das zu genießen, was diese entspannte und einladende Stadt zu bieten hat. Wir sind beide ungläubig, dass unsere Reise bereits zu Ende ist. Wir hatten das Privileg, so viel zu erleben und viele schöne, herausfordernde und unvergessliche Momente. Hier sind einige Statistiken unserer Reise:
    Zurückgelegte Strecke mit dem Fahrrae: 2179 km
    Besuchte Staaten: 3
    Besuchte Nationalparks: 5
    Besuchte Großstädte: 4 (keine davon lag in Oregon)
    Vorfälle mit Tieren: 3.5
    Dosen Veggie chillig: ca. 40
    Gläser Erdnussbutter: 30 kg
    Gespielte Schachpartien: viele
    Morgen nehmen wir den Flug vom Flughafen San Diego nach London und lassen die USA reicher an Erinnerungen, aber definitiv nicht an Geld zurück. Wir freuen uns darauf, euch alle bald wiederzusehen.