Lost in translation

September - October 2023
We had tickets with elal to Tokyo for March 2020. As the time got near, rumors about a mysterious illness spread. Covid-19.
Now, 3 1/2 years later, we finally made it.
  • 26footprints
  • 1countries
  • 23days
  • 241photos
  • 6videos
  • 13.9kkilometers
  • 11.0kkilometers
  • Day 1

Landed in Tokyo

September 14, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 28 °C

טוקיו הכתה בנו ביופי, בעוצמה, בזרות.
    יצאנו מהמלון להכיר את העיר. היינו רעבים מאוד ורז כיוונה אותנו למקום עם דירוג גבוה. שני שולחנות, בר קטן, ואנשים, כנראה משפחה אחת, שקיבלו אותנו בארוח היפה ביותר האפשרי.
    הזיזו עבורנו שני אנשי עסקים אל הבר, והגישו לנו סושי אדיר, סאקה נהדר, והכל תוך כדי קשקושים מקסימים באנגלית שבורה.
    כמובן שלא נתנו לנו לצאת לפני שהצטלמו איתנו.
    איזו פתיחה נהדרת לטיול.

ניסינו להזכר מתי היתה הפעם האחרונה שטיילנו בחול בהרכב מלא. זה כנראה היה לפני 10 שנים. הרגיש מוזר ונהדר בו זמנית לטייל עם שתי בנות שהן כבר נשים צעירות.

• Day 2

ראש השנה בטוקיו

September 15, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 27 °C

חברנו למדריכה נחמדה, פטרישיה, שלקחה אותנו לסיבוב ברובע harajuku. היה נחמד לראות את הפארק של הקיסר ורחובות של קניות של צעירים. בףאבל ארכיטקטורה של חנויות מערביות היה קצת פחות הווייב.
    סושי מעולה שרז מצאה לנו, שנ”צ, ואחר כך ארוחה חגיגית במסעדה שהומלצה על יד ורד אושימה. היתה ארוחה ענקית ומאוד טעימה, ונזכרנו בשנה שעברה בארוחת ראש השנה ב Ålesund. הרגל מגניב, חגים בחול.

• Day 3

שוק דגים השכם בבוקר

September 16, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 33 °C

חשבנו שהשכמנו קום. ב 6:30 כבר היינו על המונית לכיוון שוק טויוסו, שם יש בבוקר מכירה פומבית של דגי טונה ענקיים. ובכן, הפסדנו אתהמעירה שהסתיימה ב 6:30 אבל הצלחנו לראות את חלוקת השלל והעמסתו על רכבים. משם המשכנו לשוק הדגים - צוקיג’י. דוכנים עם סחורה לא תמיד מזוהה מהים ודוכני אוכל מרהיבים חלקם עם תורים מרשימים. בסוף נשברנו ועמדנו גם אנחנו באחד התורים הפופולריים לחביתת הבוקר - טמאגו. כיוון שראינו כי טוב דילגנו לתור של הסושי, ומיד הצטערנו שהזמנו כל כך מעט... מעולם לא חלמנו שסושי יכול להיות כל כך טוב...Read more

• Day 3

צ’יודה סיטי וחוויית טימלאב

September 16, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 28 °C

חזרנו למלון אחרי השווקים, אספנו את גל ושירה (רז הלכה לטיול עם חברים) ונסענו לגנים שמקיפים את ארמון הקיסר. היה חם חם והדשא היה ירוק ירוק, ואחרי שחיפשנו טוב טוב מצאנו את יער הבמבוק ואת גינת הורדים. כיוון שנעשינו רעבים מצאנו מסעדה תאילנדית חמודה, והיה לנו העונג לחלוץ נעלים ולשבת על מזרנים סביב לשולחן. נהנינו לצפות באבא דומע מהמרק החריף שלו וחזרנו מהארוחה מרוצים ושבעים.
    אחר הצהרים נפגשנו עם רז בטימלאב, מוזיאון אומנות רב חושי שסיפק לנו חווייה בלתי נשכחת של צבעים, אורות, פרחים, מים, אל האינסוף...

• Day 4

אחר הצהריים הסואן ביותר

September 17, 2023 in Japan ⋅ 🌙 28 °C

אחר צהריים סואן מאד. מתחיל באקהבנה בחנויות תמוהות דל כמה קומות של אנימה - בובות, דיסקים, פוסטרים, אפילו מתחם למבוגרים בלבד שמציג פורנו של דמויות מצויירות. העם הזה מוזר, שמושא בהערצה שלו מנוגד ב 180 מעלות למראה הטבעי שלו...
    אחרי 2-3 חנויות כאלה, אבא סחב אותנו לחנות אלקטרוניקה ענקית ושם חגגנו על המצאות דיגיטליות אבל הזוכה העיקרית היתה כמובן שירה, שזכתה בזוג אוזניות בלו טוט.
    משם הלכנו לשיבויה קרוסרואד - מקום מדהים עם מליוני אנשים וכולם מציפים את הכביש בכל הכיוונים כשמגיע האור הירוק. מאוחר יותר הגענו שוב עם התפאורה הצבעונית של אורות הניאון בלילה.
    סיור האוכל שהדריך מאצ'צ' הפולני היה מעולה - מעניין ומלמד, וטעים חבלז. אכלנו עוף יאקיטורי, ואחר כך מסעדת דגים עם סאשימי ועוד פריטים מעניינים וטעימים.

• Day 5

פארק סטודיו ג'יבלי

September 18, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 29 °C

אז הסתבר שהפארק בכלל לא בטוקיו אלא שעתיים משם - לא רחוק מנאגויה. שינינו את כל התכנית, בזה אנחנו טובים, ונפרדנו מטוקיו יום קודם. איציק הצליח לעבור חלק דרך הבירוקרטיה היפנית של הרכבות והגענו בשלום לפארק הענק כעבור 3 שעות. איזה מזל ששלחנו מזוודות ונסענו קלים.
    בפנים, חגיגה גדולה, בעיקר למי שראה סרטים רבים של ג'יבלי. כלומר - שירה! המון דמויות, תפאורה, חדרים מרוהטים לפירטי פרטים.
    לא הבננו כל כך את פשר התורים לחדרים מסויימים. אז נעמדנו באחד מהם רק כדי לגלות שהאטרקציה היא סלפי עם אחת הדמויות. לא, הם לא היו ילדים. מבוגרים שעמדו בתור כדי להצטלם עם בובה...
    נו טוב, ביפן נהג כיפני. אז גם אנחנו הצטלמנו...
    לאחר כמה שעות בג’יבלי הלכנו לטיול בגן מקסים, עם אווירה יפנית אותנטית. שם כבר לא היו תורים אבל היה נפלא.
    משם עוד שעתיים ואנחנו בנארה... יום מעייף משהו...(אבל איך שמחנו כשגילינו שהמזוודות מחכות לנו במלון בנארה!)

• Day 6

בוקר של גן חיות עם שירה - Ueno Zoo

September 19, 2023 in Japan ⋅ 🌙 27 °C

שחררנו את המזוודות לשינוע לנארה, שלחנו את איציק לשופינג של סכיני שפים, רז וגל הלכו לשיטוט בעיר, ואני ושירה הלכנו לבלות בגן חיות!
    האמת שמהר מאד הבנו שהאטרקציה המרכזית היא דובי הפנדה. ואיך הבנו? לא קשה. על פי התור הארוך שהשתרך בשמש הקופחת.
    לא היה לנו קשה להחליט שהפעם לא נראה פנדה. אבל ראינו מיני זוחלים, ציפורים, קופים, פינגווינים, והכוכב הראשי היה דוב קוטב - ראו סרטון.
    בסוף בסוף שירה התעקשה לראות את הפנדה האדומה, החיה האהובה עליה. אכן ראיהו אותן, אדומות כתמיד, והן גם הובילו אותנו לכלוב של אחת הפנדות. אז ראינו פנדה למרות הכל, גם בלי תור!

• Day 6

מה יש בנארה יותר - מקדשים או צבאים?

September 19, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 26 °C

איזו עיר יפה!
    בבוקר יצאנו מהמלון ונתקלנו בצבי הראשון. כמה צילומים הוא קיבל!
    כמה דקות אחר כך, הבנו. העיר הזו מוצפת באלפי צבאים. כולם מתים להצטלם עם אנשים. ועוד יותר מתים שיאכילו אותם.
    ראינו אנשים שמשתחווים אליהם ואז מאכילים ומלטפים אותם.
    שירה לא השתחוותה, והם בכל זאת הסכימו לאכול ממנה... הם אפילו רדפו אחריה כמה פעמים. השיא היה כשאחד הצבאים חטף מאיציק את המפה והתחיל ללעוס אותה...
    אחר הצהריים טיילנו בעיר המקסימה וקינחנו את היום במסעדה קטנה שמתמחה בראמן. חוויה אמיתית.

• Day 7

קויסאן: ללון במקדש

September 20, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 26 °C

סופסוף אחרי שבוע נתקלנו במכשול יפני שלא הצלחנו לחצות. עד כה התמודדנו עם קשיים בעזרת הרבה סבלנות, חיוך, גוגל טרנסלייט, וקצת כסף. היום, מול פקיד חברת השכרת רכב שהתעקש לראות רשיון נהיגה בינל בנייר - משהו שראינו בפעם האחרונה לפני 36 שנה - כל אלה לא עזרו.
    אלתור זריז שם אותנו על סדרת רכבות שבסוף הובילו אותנו אל היעד הנכסף: קויסאן. עיירה קסומה בהרים שאין בה הרבה מעבר למקדשים ולאכסניות עולי רגל, שם אנו מתאכסנים.
    חדר יפני ללא ריהוט. מקלחת+אמבטיה משותפת שבה ניתן לבחון לעומק את גופם של האורחים האחרים. טקסי מדיטציה בבוקר ובערב. ארוחות קבועות עם מרכיבים לא מזוהים. קסם של ממש.

• Day 7

קויסאן: הרים ומקדשים

September 20, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 25 °C

לאחר שעה של צ'אנטינג במקדש וארוחת בוקר יפנית, החלטנו לעשות הליכת עולי רגל לאחד המקדשים. ההליכה היתה ברובה בתוך בית קברות עתיק מאד שנתן השראה לתמונות רבות. חלקן כאן.