• Day 34

Sarria - Monasterio de la Magdalena

October 11, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 64 °F

When we left Triacastela this morning, we immediately started on the alternate route that leads through Samos and which is about 4 miles longer than the direct route. The Monastery in Samos is said to be the oldest in Europe. We did a 40 minute guided tour that was splendid. Well worth the aching feet as we stumbled in late to Sarria. We stayed in the same albergue as our first Camino in 2016 and had dinner in the same restaurant. Everything was amazing.

Cuando salimos de Triacastela esta mañana, comenzamos inmediatamente en la ruta alternativa que conduce a través de Samos y que es aproximadamente 4 millas más larga que la ruta directa. Se dice que el monasterio de Samos es el más antiguo de Europa. Hicimos una visita guiada de 40 minutos que fue espléndida. Bien vale la pena el dolor de pies cuando llegamos tarde a Sarria. Nos alojamos en el mismo albergue que nuestro primer Camino en 2016 y cenamos en el mismo restaurante. Todo fue asombroso.