Work away dag 1

January 26, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

He hoi, om 1 uur vanmiddag werden we opgepikt door Johnny, of eigenlijk door een groep monniken uit hetzelfde dorp. We gingen met de boot naar de communie achtig plek waar we ons nieuwe thuisadres hadden voor de komende weken. Daarvoor gingen we wat aan het strand zitten trouwens, de eerste video en laatste foto getuigen daarvan. Ons nieuwe adres was 1,5 uur met de boot. Hier zitten we in een huis met een Rus, een Amerikaan en een Duitse. Johnny is de manager van ons allen. Wat wij ervan gehoord hebben is het hier rustig. Je kunt een voorkeur opgeven wat je wilt doen, en zelfs al wil je niets doen is dat ook geen ramp volgens mij. Jesse, Ruben en Jona hielpen vandaag al mee met zakken grind, zand en stenen te verplaatsen, onder leiding van de Rus, Nikita. Hij is al 10 jaar onderweg.
    Na het slepen en tillen gingen we zwemmen, en de kinderen hier wilden ook met ons spelen. Daarna lieten ze ons de wasplek/put/douche zien. Hier is geen wifi en geen ATM, maar Johny is gul en we krijgen rijst met vis. Dat is dus hele natte rijst met vis uit blik, maar het is beter dan niks. We slapen op bamboe matjes. Het is overleven, maar wel in een paradijs. Tot snel.