• Day 86

Cham 2

February 19, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Ha vogelvrienden, vandaag gingen we de stad verkennen. Kampong Cham staat bekend om zijn tempels en traditionele bamboebrug. Onze vriend bij Arcadia had zelfs verteld dat hier een tempel was die een dynastie ouder was dan Angkor Wat! Bij deze tempel gingen Jona en Jesse ook even zwemmen. Er kwamen allemaal kindjes bij, die allemaal trucjes deden. Erg gezellig, ook al was het water vet goor. Hierna gingen we naar de bamboebrug. Een spanned ding om overheen te lopen, en aan de andere kant was niet veel te doen. Wel leuk om te zien hoe ze vroeger bruggen bouwden. De eerste brug over de Mekong in Thailand was ook hier gebouwd trouwens. Dit was in 2001.
    Na het avontuur over de brug gingen Ruben en Jesse nog een rondje touren langs de stad, bij wijze van ontdekking. Hier waren de mooiste ramen naar de Mekong, met graanvelden op de oevers in het gouden licht. Ook speelden we voetbal met een klein kindje, en kwamen we ergens ineens in een soort tuin terecht. Prachtige ervaring. Morgen gaan we door, met gescheiden wegen. Ruben en misschien Emiel gaan terug naar Siem Reap, naar Hektor, en Jona en Jesse gaan door naar Kratié, een stad in het noordoosten van hier. In deze stad waren vroeger veel rivierdolfijnen, die helaas door de visserij nogal zeldzaam zijn geworden. Een jaar of tien geleden werd er nog een WNF actie gehouden voor deze beesten.