Nu echt zwemmen met de visjes

March 26, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 28 °C

He leuke mensen, hier is dan ons duilverslag. Youp ging helaas niet mee, omdat hij zijn padi nog niet gehaald heeft, en dat jammerlijk ook niet kon doen vanwege de lengte van ons verblijf op Moalboal. We kozen ervoor om te gaan duiken net naast het einde van het rif, bij de afgrond dus. Dit was vanwege de grote kans om daar de school sardienen te zien, iets wat wij allen toch wel ambieerden. Het resultaat was erg goed gelukt. De keuze om deze keer een GoPro mee te nemen pakte ook goed uit, vandaar de gave onderwatershots. Ik kan helaas maar 1 video toevoegen, dus misschien zien jullie later nog meer leuke diertjes. Op dit filmpje staat de school aan sardienen. In het begin dachten we dat het een soort wolk aan troebel water was, of een verdieping van het water, of de schaduw van een boot, maar het donkere gevaarte dat heen en weer bewoog was gewoon een school visjes. We konden er bijna in zwemmen. Ik wil de vergelijking niet nog een keer trekken, maar volgens mij is ook dit erg realistisch afgebeeld in Finding Nemo. Topfilm. De duikschool zag er wel wat sketchyer uit dan we gewend waren van Koh Tao, maar uiteindelijk was het toch een hele fijne ervaring.
    Morgen vliegen we naar het eiland Coron, niet te verwarren met het Cambodiaanse eiland Koh Rong. Dat is, als we allemaal de juiste papieren in orde kunnen krijgen. Jullie horen het wel. Tot snel