El Nido en DE BOOT

March 31, 2022 on the Philippines ⋅ 🌙 27 °C

Hallo hallo, vandaag mochten we dan toxh eindelijk de boot nemen. Eigenlijk zouden we die gisteren al hebben genomen, maar door een te harde wind werd de boot afgeblazen (no pun intended). Maar wind heeft toch niet zo veel invloed op een boot? Ik hoor het je denken, want wij dachten dat ook. Fout. Wel ol deze boot. Wij allen waren in de veronderstelling dat de boot een veer/vrachtboot zou zijn, vergelijkbaar met de boot naar Koh Tao. Niets was minder waar, het bleek een longtailachtig bootje van bamboe te zijn, waar wij ons 8 uur lang op moesten vermaken. En dat deden we ook. De tocht begon in het duister, en langzaamaan kwam in het oosten de zon achter een eiland vandaan. De lucht werd prachtige kleuren, waarop het water ook te zien was. Het water bleek een diepe, donkere kleur blauw te hebben, zoals je van een oceaan verwacht. Als je dicht langs een eilandje voer, zag je dat het water kraakhelder was, en dus in het ondiepe water een sterke turquoise kleur afgaf. De eilandjes zagen er stuk voor stuk als een perfect Expeditie Robinson eiland uit. Elk eiland had een prachtig en spierwit strand, omgeven door palmbomen en rotsen. Soms stond er nog een hotel of ander soortgelijk rustoord op de kust, als afhaalpunt voor de hoogstwaarschijnlijk heerlijke Pina Colada's. Eenmaal aangekomen op het vaste land was de hoofdzaak eten, en een hotel uitzoeken. Youp slaapt in een wat luxer hostel dicht bij de duikschool. Hij gaat morgen en overmorgen duiken. Wij gaan nu slapen. Geniet van je dag. Tot snel.Read more