Meer Khao Sok: Ratchaprapha

April 12, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Hey Vonkjes, we zijn weer terug van weggeweest. Gisteren gingen we het meer bij Khao Sok op, wat de zeer uitspreekbare naam Ratchaprapha draagt. Het meer bestaat uit een grote en diepe waterplas, omgeven door eindeloze krijtrotsen en enkele met bossen bezaaide oevers. We sliepen in enige huisjes op het water, zie foto 3, die nogal wiebelden als er een boot voorbij voer. De highlights van de tour waren: de coral cave, een ochtendsafari en de vrije tijd op het meer. Van de grot hebben we helaas geen foto's, omdat we allemaal onze telefoon vergeten waren. Neem van ons maar aan dat het mooi was. De grot werd bewoond door veel te grote spinnen en krekels, die zich verscholen in de vele holletjes. De grot heet de 'coral cave' omdat de stalactieten en stalagmieten soms een koraalachtig patroon vormden. Soms leken ze ook op druipkastelen, je weet wel, van die torens van nat zand die je op het strand maakt. De ochtendsafari was erg vroeg, en helaas zagen we niks. Al was het vroege opstaan wel mooi, met de mist die over het water en de bergen hing. De geluiden die de jungle uit komen maken hier een mysterieus portret van.
    Onze groep bestond uit wij 6, 2 andere Nederlanders, één Brit en 4 Israëlieten. Gelukkig geen Fransen, dus we konden allemaal ons eten in vrede opeten. Het eten was trouwens verrassend lekker, ook al zag het er nooit echt smakelijk uit.
    Het hele beeld van het meer is indrukwekkend. De kleuren en maat van het schouwspel zorgt voor een bijna Romantisch gevoel van natuurkrachten. Het leek op het schilderij "Falaise de craie sur l’île de Rügen", een titel die ik totaal niet net heb gegoogled. Als je het schilderij kent snap je mijn beeld. Voor nu, tot snel.