Hanoi te voet

April 20, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 26 °C

Hoi mensjes, vandaag gingen we een leuke wandeling door de stad maken. Eerst gingen we simkaarten halen, en daarna had Youp een hele leuke stadswandeling uitgedacht. Op de planning stond: keizerlijke hoofdstad, Họ Chỉ Mình mausoleum, wat tempels en dan terug. Ons hostel staat in het oude centrum, waardoor alles op loopafstand was. Hà Nội is een stad met een hele specifieke sfeer. Er staan veel bomen op de straat, en zelfs op daken is vaak een tuintje, waardoor het erg koloniaal en rijk overkomt. De stad is vrij nationalistisch wat vlagen betreft, en ook andere communistische symbolen zijn niet schaars. In de keizerlijke hoofdstad was een soort klassenuitje, maar we durfden niet te vragen aan de mensen wat ze precies deden. Ze maakten wel hele coole foto's. Het mausoleum was, zoals op de foto te zien is, reusachtig en imposant, maar niet per se mooi. Er liepen wachters rond en er stonden wat bloemen, en over het algemeen zag je dat mensen nog steeds erg te spreken zijn over hun leider Họ Chỉ Mình. Er was ook merchandise te koop van de Leider, maar die hebben we helaas nog niet gekocht. Misschien morgen. Dan gaan we naar het bekende meer van Hà Nội, en naar de pagode. Geniet van de foto's en tot snel.Read more