Gevangenis in hanoi

April 23, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 23 °C

He leukerds, gisteren besteden we onze dag met het bezoeken van een oude koloniale gevangenis in Hanoi. Hij werd voornamelijk gebruikt om communisten in op te sluiten toen de Fransen nog de baas waren in Vietnam. Ze noemden het de 'hel op aarde', omdat de leefomstandigheden zo slecht waren voor de revolutionairen. Later, ten tijde van de Vietnamoorlog, werden Amerikaanse piloten hier opgesloten. Volgens het museum werden deze piloten uitstekend verzorgt en hadden ze het heel goed. Op de foto's zagen ze er in ieder geval een stuk vrolijker uit dan dat de Vietnamezen eruitzagen. We wilden eigenlijk wat meer leren over de Vietnamoorlog, maar daar ging het museum uiteindelijk wat minder over dan gehoopt. Verder hebben we die dag nog een kerk en wat tempels bezocht, en dat was het dan ook wel. Vandaag was de planning voornamelijk uitbrakken, en een poging doen om een ambassade te spreken te krijgen. Vandaag zouden Simon en Emiel (een andere Emiel) komen, maar Simon had zijn visum nog niet. We hebben de hele dag ons best gedaan, maar het mocht niet baten. Simon komt misschien later nog een keer. Daarna gingen we naar de beroemde brug en schildpaddenmeer, en gingen we sushi eten aan de waterkant. Dat was het voor nu, slaap lekker en tot snel.Read more