Josee Goris

Joined April 2018Living in: Antwerpen, Belgium

Afscheid

December 7, 2019 in Morocco ⋅ 🌙 14 °C

Op onze laatste dag in Marokko, gaan we nog even langs de soukh om te kopen wat we nog niet hadden, zoals sjaaltjes en poefjes. Vervolgens proberen we boven aan de Kasbah te geraken, maar de weg is enkel richting en we wagen het niet om in Marokko tegenstroom te gaan. We sluiten onze vakantie af op het strand van Agadir en genieten van een laatste koffie op een terrasje met onze laatste Madden.
    Greet loodst de DaDu door het hectische verkeer richting luchthaven, maar we kunnen hem gelukkig zonder extra schrammetjes inleveren.
    Het wachten op het vliegtuig duurt lang. Door een staking in Frankrijk mogen daar geen vliegtuigen over vliegen en heeft ons vliegtuig vertraging en .... een watertekort. Naar het WC gaan wordt afgeraden tijdens de vlucht, net zoals water of koffie drinken. Gelukkig is er nog voldoende wijn voorradig. Het kleine grijze autootje staat ons geduldig op te wachten maar we worden bijna gegijzeld omdat we na middernacht trachten buiten te rijden. Gelukkig gaat de bareel na enige menselijke communicatie omhoog. Iedereen wordt netjes afgezet waar ze opgehaald werden een weekje geleden. Voor eentje moet er nog wel een omwegje gedaan worden om een reservesleutel op te pikken. Maar om 3 uur 's nachts zit onze trip er echt op.

Naar Agadir

December 6, 2019 in Morocco ⋅ ☁️ 17 °C

Ondanks onze pogingen en zij-uitstapjes naar de kust, slagen we er niet in om de toegang tot het nationaal park te vinden. D'onnozelaars. Gelukkig is er onderweg veel te zien. Met een proper gekuiste Dadu komen we veilig aan in Agadir waar we onze laatste avond in Marokko inzetten met wat aguagym in het zwembad van het hotel en wat muzikale gym op de zeedijk.Read more

Strand, rotsen en zee

December 5, 2019 in Morocco ⋅ ⛅ 16 °C

We installeren ons in een klein resort, ergens in het midden van nergens, maar onze studio heeft een terrasje en zeezicht. Het zwembad is niet verwarmd maar eens de eerste kou weg, We wandelen nog even naar de zee waarvoor we eerst nog een helling af moeten, en later terug op, maar Liliane kiest een iets steilere route op. Oo het terras genieten we van de ondergaande zon alvorens de kou ons naar binnen jaagt. Strakjes eten in het restaurant, twee hebben gekozen voor dromedarissenfricassee. Benieuwd hoe dat gaat smaken.Read more

Regen in Tiznit

December 5, 2019 in Morocco ⋅ 🌧 15 °C

We staan op in de gietende regen, maar beslissen om toch nog even langs de oude moskee van Tiznit te gaan. Het is de enige moskee in Marokko waar houten staken uitsteken om het onderhoud te kunnen doen. Daarna gaan we richting kust waar we de eerste zee gaan opsnuiven in Mirflet. De modder stroomt door de straten als we toekomen maar na het winkeltjes kijken komt de zon erdoor en installeren we ons op een dakterras. Het is lang wachten op ons eten maar de baas van hotel Atlas staat er alleen voor. Gelukkig kunnen we ons opwarmen aan het zonnetje. Op weg naar ons hotelletje geeft de DaDu zelfs 21 graden aan.Read more

Tiznit

December 4, 2019 in Morocco ⋅ ⛅ 16 °C

We komen veilig in Tiznit aan waar we onze Riad vinden aan het einde van een klein steegje. Na ons geïnstalleerd te hebben bezoeken we het stadje, waar we nog wat inkopen doen, nootjes, olijven, wat kruiden en scrubbetjes zodat we thuis ook wat proper kunnen blijven. De jurken laten we voor wat ze zijn.Read more

Van markt naar markt

December 4, 2019 in Morocco ⋅ ☀️ 14 °C

Het belooft een zonnige dag te worden met de eerste zon die over de bergen streelt. Op onze weg naar ons volgende hotelletje stoppen we onderweg even op de plaatselijke markt waar we vanop een terrasje de bedrijvigheid aanschouwen. Geen landschapsfoto's van mij wegens heel de tijd aan het stuur om ons veilig in Tiznit te krijgen.Read more

Tussen Tafraout en Tiznit

December 4, 2019 in Morocco ⋅ 🌙 13 °C

We blijven het zoeken in de stadjes met een "T" maar om even een tussensprongetje te maken strekken we onze benen op een locale markt tussen beide. Het blijkt een volledige mannen aangelegenheid. Welgeteld 3 vrouwen tellen we. Volledig gehuld in zwarte gewaden. De mannen daarentegen dragen kleurrijke mutsen of tulbanden en een typische berber overjas welk er niet echt comfortabel uitziet. De handen worden geschud bij een goede deal over de verkoop van vee, graan en andere landbouw aangelegenheden.Read more

Never miss updates of Josee Goris with our app: