De bergen in langs meren en zoutmijnen.

Terugrit

July 19, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 14 °C

Na het ontbijt vangen we de terugrit naar België aan. Weinig spectaculairs te melden behalve vertragingen wegens tractors, camions, files, wegwerkzaamheden en veel andere auto's. Om half twaalf 's avonds zijn we terug thuis met weer wat mooie herinneringen en beelden erbij. Als afsluiting wat kleurrijke Alpenflora.Read more

Laatste dag

July 18, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Desondanks dat het hier een hele mooie streek is, met verschillende wandelingen die zeker de moeite waard zijn, besluiten we om het rustig te houden. Beetje jammer, maar onze batterijen zijn op van de vorige avonturen.
    's Avonds hebben we ons laatste avondmaal en waag ik me voor de laatste keer aan een Oostenrijkse zoetigheid: Topfelstrudel.
    De volledige lijst:
    - Kaiserschmarren ✔️
    - Apfelstrudel ✔️
    - Sachertorte ✔️
    - Topfelstrudel ✔️

Roferhofen

July 18, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 14 °C

Onze laatste dag houden we het rustig. Een uitstap tot in Roferhofen, betekent echt wel wandelen tot op het einde. Na dit dorpje van 3 huizen en een kapel groot, het einde van de vallei, volgt er enkel nog een berghut alvorens de Italiaanse grens te kruisen op het scherp van de bergkammen. We gaan niet zo ver en na een uitgebreide middagpauze op ons terras rijden we richting Solden om wat winkeltjes te doen en te beseffen dat Vent toch één van de gezelligere ski/bergdorpjes is. We ronden onze reis af in de plaatselijke pizzeria en gaan op tijd slapen om morgen fris en monter, maar met toch een beetje weemoed onze terugreis aan te vangen.Read more

Bergwandeling

July 17, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 19 °C

Na het ontbijt nemen we niet de Wildspitz stoeltjeslift, maar we lopen zelf de berg op tot de Stableinalm. We genieten van de watervalletjes en de alpenbloemen die de koeienweiden opfleuren. Nieuw bij het einde van de stoeltjeslift, is een mooi panoramisch restaurant en een zetellift die de vroegere vervaarlije sleeplift vervangt. Na een glas skiwasser en een slaatje keren we terug naar het dal via een steile afdaling. Eindelijk wat tijd voor een sachertorte en een aperitiefje. We sluiten een rustig dagje af met een kaasfondue in Hotel Post.Read more

Wandeling naar de skilift

July 17, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 17 °C

Na ons ontbijt maken we ons klaar voor nogmaals een bergwandeling. Mama wilde graag nog eens naar boven, naar de skipiste waar ze vroeger afgleed. Mitzi kan jammer genoeg niet in een stoeltjeslift, waardoor we met z'n allen te voet gingen.
    Het weerbericht gaf 50% kans op regen, dus namen we voor de zekerheid onze regenjas mee. Al snel bleek dat het continu volle zon was. Daar waren we niet op voorbereid. Resultaat: 3 verbrande huiden.
    Katrien

Terug naar de bewoonde wereld

July 16, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Na 2 nachten en 2 dagen te verkleumen bij 2 graden, hernemen we de terugtocht. We klauteren weer over rotsen en banen ons door de sneeuw. Rond de middag bereiken we de vallei en vertrekken richting Innsbruck, waar het 27 graden en volle zon is. Van 's ochtends wakker worden en snel 3 truien overeen aandoen, gaan we al snel over naar schaduwplekjes opzoeken om niet te hard te beginnen zweten.
    Na ons bezoek, rijden we verder naar onze laatste bestemming.
    Deze laatste bestemming is Vent, waar mama en tante Zee meer dan 25 jaar geleden zijn komen skiën. Zo krijg ik een korte rondleiding in het dorpje en al snel weet ik welke skipistes ze vroeger op gingen, waar ze hebben leren skiën op de kinderpiste en maak ik kennis met het befaamde Hotel Post.
    In ons wel verwarmde appartement, genieten we alle drie van een douche met warm water.

Innsbruck

July 16, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 25 °C

Na onze ochtendwandeling bezoeken we toch nog even Innsbruck, deze keer bij een zonnige 26 graden. Het bevalt ons iets meer dan Salzburg wegens een kleinere compactere kern maar daarbinnen toch wel ruimte voor mooie gebouwen en monumenten. En als je de straten doorkijkt, valt je blik op de bergen die overal boven tornen. Dan nog een uurtje door de Otztaler vallei tot in Vent waar de herinneringen naar boven kplen aan de eerste skivakanties.Read more