Vissen en voeten

May 14, 2018 in China ⋅ 🌙 23 °C

Om nog iets van het wenslijstje te kunnen afstrepen vertrekken we 's morgens richting Aquarium, aan de voeten van de Pareltoren. Laverend tussen buggy's en peuters aan de leiband bewonderen we de zeepaardjes, zelfs zeedraakjes en exotische vissen. Maar het zijn de kwallen die ons hart stelen.
    Daarna richting French Concession waar we eten in een restaurantje dat pas drie dagen open is. De eigenares troont ons trots door haar spiksplinternieuwe eet- en danszaal. We slenteren verder door de wijk, tussen de plantanen, steegjes in en uit, winkelcentrum in en uit, door een park waar de Chinezen hun beste stijldansvoetje voorzetten, maar voelen toch niet echt het French Concession gevoel. In onze eigen wijk, Hongkou, terug besluiten we toch maar eens te informeren bij de voetmassage te informeren waar we elke dag voorbijkomen. We eindigen met vier naast elkaar in een relaxzetel, met onze voeten omhoog. Drie mooie jongens en een meisje nemen ze stevig maar professioneel onder handen.
    We eindigen onze avond bij de Japanner van de eerste avond. Thuis wacht ons nog een verrassing, de huisbaas is op bezoek en aangezien Visa in China verdrongen is door Alipay dienen we terug te grijpen naar de oude manier van betalen : cash. Hiervoor moeten we nog even langs de bank passeren en de briefjes van 100 yuan te tellen en na te tellen. Maar we geraken uitgeteld en genieten nog na met een wijntje in.