• Day 9

Cirque de Gavernie

August 2, 2019 in France ⋅ ☀️ 23 °C

Omdat maar ééntje wil gaan zwemmen, beslissen C&C om mee op daguitstap te gaan. We parkeren na een uurtje slalommen met de auto op smalle bergwegeltjes ons in het dorpje Gavernie. We zijn duidelijk niet de enigen om de Cirque de Gavernie te gaan bezoeken, volgens de UNESCO Werelderfgoed. Met recht en rede. We wandelen een uurtje op een breed pad naast de Gave de Pau tot aan het begin van de cirque : een enorme bergweide die doodloopt op een muur van 1500 meter graniet in de vorm van een hoefijzer, meer dan 11 km lang. Mitzi mag niet verder omdat in het natuurreservaat geen honden toegelaten zijn. Coralie en ik troosten ons met een coupe ijs op het terras van Hotel Les Cascades, terwijl Bea en Celeste nog tot de voet van de meer dan 400 meter hoge waterval wandelen. Twee uurtjes later zijn ze terug en we lopen samen terug tot het dorpje waar we eten voordat we door de donkere smalle kloof terugrijden naar de camping.Read more