Joined July 2018 Message

Dag 6: terug wat rusten

August 7, 2020 in Switzerland ⋅ 🌙 11 °C

Vandaag zat ik in een tweestrijd: het was de laatste dag dus wilde er nog alles uithalen, maar mijn lichaam wilde niet mee. Dus besluiten we het toch rustig aan te doen. In de voormiddag deden Gilles en ik wat winkeltjes en wandelden we nog eens door het dorpje. Weeral prachtig weer dus zochten we met onze voetjes verkoeling in een bergwaterbron, speciaal ontworpen voor betere circulatie, tegen hoofdpijn etc.
    In de namiddag waagden Filip, Gilles, Cederic en Julie zich aan het avonturenpark. Aangezien, zoals ik al zei, mijn lichaam niet meer mee wilde besloot ik om vanuit de zijlijn toe te kijken.
    's Avonds ons laatste avondmaal en allemaal inpakken om morgenvroeg te vertrekken aan de terugreis.

Greet Goris

Het zit er weeral bijna op. Leuk om van al je avonturen (en martelingen van je lichaam) mee te mogen genieten. Veilige terugreis aan iedereen.

8/7/20Reply
    Micky Cox

Goede reis terug na een heftig verlof.Bedankt voor de avontuurlijke updates.

8/8/20Reply
    Sonja Van Gastel

Nu juist alles gelezen. Wauw 👍🏻👍🏻👍🏻 Prachtige foto’s van prachtig verlof.

8/10/20Reply
    Hilde Goris

Hoi dochter lief, toffe vakantie van je! Zeer sportief maar toch je grenzen kunnen aangeven! Ook een wauw hoor xxx

8/11/20Reply

Dag 5: overal pijn

August 6, 2020 in Switzerland ⋅ ⛅ 11 °C

Vandaag besloten we om nog eens met z'n allen te gaan wandelen. Het ging een rustige wandeling zijn naar de Britanniahütte en dan terug. Hiervoor neem je eerst de skiliften om dan een stukje te wandelen. Het normale pad was afgesloten vanwege vallende rotsen, dus moesten we langs een ander pad. Dit pad was veel steviger: over rotsen en sneeuw, eerst dalen om dan weer te stijgen. Voor mama en tante zee: beetje à la Hildesheimerhütte vorig jaar in Oostenrijk (met ook een hond mee!) . Eindelijk aangekomen aan de hut, beseften we dat we nooit op tijd terug zouden zijn voor de laatste lift terug. Dan maar enige mogelijkheid: de berg helemaal rond lopen tot aan Platschen en vanaf daar nog naar beneden. Het tweede deel van de wandeling hadden we ook onderschat, wederom over veel rotsen klauteren. Gelukkig heeft Giro zijn roeping gevonden en blijkt hij toch een echte berghond te zijn die ons allemaal met gemak voorbij steekt.
    Het was een indrukwekkende tocht, maar hij bleef precies eeuwig duren. Toen we het einde naderden bleek onze weg te kruisen met gemsen, dit gaf me toch even terug energie om te blijven gaan.
    Gelukkig kwamen we uiteindelijk toch heelhuids terug aan in het dorp, wel met zere voeten en stijve spieren.

Dag 4: klimmen en klauteren

August 5, 2020 in Switzerland ⋅ ☀️ 9 °C

's Ochtends stond ik op, overal stijf! Maar ik had nog een heel intense dag voor de boeg. In de namiddag werden Filip, Gilles en ik verwacht om een begeleide tour langs de rivier te doen. Gilles en ik besloten om in de voormiddag dan toch nog even te gaan wandelen. Niks te geks want de namiddag werd al vermoeiend. We besloten om van Spielboden naar Längfluh boven te wandelen, das ni zo ver dachten we. Fout gedacht... Het was een sterke klim op 3000 meter hoogte, dus voldoende lucht krijgen was al een uitdaging. Gelukkig was het vandaag blauwe hemel, volle zon en geen wolkje te bespeuren. Dus nu konden we wel genieten van het uitzicht met de gletsjer.
    Eenmaal boven was ik helemaal uitgeput, maar 1,5uur later moest ik weer paraat staan.
    De tocht in de namiddag was via de rivier van Saas-Fee naar Saas-Grund wandelen. Veel wandelen was er echter niet aan. We kregen een veiligheidsbroekje aan om ons vast te hangen aan de ijzeren kabels. De tocht was namelijk niet door de rivier, maar langs de steile rotsen ernaast. We kwamen langs ladders, over balken en ook regelmatig een deathride.
    Indrukwekkende dag en morgen staat er weer een stevige wandeling op de planning!

Hilde Goris

Tof, maar lijkt me echt bangelijk! Gelukkig zie ik lachende gezichten, proficiat sportievelingen!

Greet Goris

Zo eng....Ik zie jullie toch liever met 2 voeten stevig op de grond.

Micky Cox

Pfft mijn hart staat regelmatig stil.

8/6/20Reply

Dag 3: Dan toch trottinettes

August 4, 2020 in Switzerland ⋅ ⛅ 7 °C

Vandaag terug beter weer! In de voormiddag besloten we dan ook om weer de lift naar Hannig te nemen en met de trottinettes naar beneden te gaan. Het was toch wat eng met zowel losliggende als uitstulpende stenen op het pad waardoor mijn handen in kramp geraakten van het remmen.
    Ondanks het betere weer, bleven er wat wolken hangen in de bergen. Toch namen we de liften naar Längfluh om daar naar het uitzicht en de gletsjer te gaan kijken. Natuurlijk hadden we weer pech en konden we beiden niet zien door de mist. We namen dan ook snel de lift naar beneden. Julie, Cederic en Filip besloten om al naar het appartement te gaan. Ellen, Gilles en ik liepen van Spielboden (een lift iets onder Längfluh) terug naar het dorp. Het was een avontuurlijke wandeling met klauteren over rotsen.
    De dag sloten we af met kaasfondue.

Josee Goris

Heeft de hond ook een trottinette? Mag die mee op de liften?

8/4/20Reply
    Katrien Musschoot

Mag mee op de liften, maar de trottinette hebben we niet geriskeerd

8/4/20Reply
    Greet Goris

Allemaal een helmpje, goed zo! Beschermd ook tegen de zon, maar in jullie geval blijkbaar tegen de regen :( Hopelijk krijgen ook jullie snel beter weer. Maar het is inderdaad feeëriek die mist.

Dag 2: druilerig

August 3, 2020 in Switzerland ⋅ 🌧 6 °C

Buienradar was deze keer wel correct: bewolkt en regen. Dit hield ons natuurlijk niet tegen om toch naar buiten te trekken. We hadden geen vast plan, wat er ook toe leidde dat de plannen meermaals veranderden. Uiteindelijk wilden we naar 'Hannig' (een berg) wandelen om van daaruit met de trottinettes naar beneden te steppen. Het was een hele mooie wandeling tussen de bomen. Overal was mist aanwezig, wat zorgde voor een misterieuze indruk. Halverwege begon het hard te regenen, waardoor we de trottinettes niet konden nemen door uitschuifgevaar. We trotseerden de regen en eindelijk boven namen we de lift weer naar beneden. Eenmaal op het appartement nam ik een zalige warme douche en aten we gourmet.Read more

Dag 1 : nog wat rusten

August 2, 2020 in Switzerland ⋅ 🌧 13 °C

Aangezien iedereen nog wat moe was van de lange autorit, besloten we om het vandaag nog wat rustig aan te doen. We maakten een wandeling naar het restaurant 'Gletschergrotte' om daar middag te eten. De wandeling opzich was niet zo lang, maar toch vrij vermoeiend. Voor vandaag werd slecht weer voorspeld maar de weergoden waren ons beter gezind: volle zon en goed warm tot een uur of 18uur.
    Na de wandeling zijn we allemaal een keer van de rodelbaan gegaan en gaan minigolfen.
    Nadien begon het onweer en de regen, maar toen zaten we al terug in ons appartement. Buiten Filip die toch nog snel een toereke wilde gaan lopen. 😉
    Vandaag eten we 'thuis' pasta pesto. Toch even wat aftasten met al die verschillende voedingspatronen.
    Morgen wordt ook slecht weer voorspeld, zal buienradar deze keer wel kloppen?

Greet Goris

Jullie zien er fris, monter en een beetje verwaaid uit. Moe? Das er niet aan te zie, geniet er van.

8/3/20Reply

Aankomst

August 1, 2020 in Switzerland ⋅ ☀️ 20 °C

Na een lange autorit kwamen we eindelijk aan rond 20uur 's avonds. Het was een beetje bewolkt en had er geregend, maar het weerbericht van de volgende dagen beloofd beter.
    Snel iets gaan eten, uitpakken en slapen voor uitgerust te zijn voor de volgende dagen!Read more

Hilde Goris

Geniet er allen van, een welverdiende vakantie!

8/2/20Reply

Terugrit

July 19, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 14 °C

Na het ontbijt vangen we de terugrit naar België aan. Weinig spectaculairs te melden behalve vertragingen wegens tractors, camions, files, wegwerkzaamheden en veel andere auto's. Om half twaalf 's avonds zijn we terug thuis met weer wat mooie herinneringen en beelden erbij. Als afsluiting wat kleurrijke Alpenflora.Read more

Speciaal.

7/20/19Reply

Laatste dag

July 18, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Desondanks dat het hier een hele mooie streek is, met verschillende wandelingen die zeker de moeite waard zijn, besluiten we om het rustig te houden. Beetje jammer, maar onze batterijen zijn op van de vorige avonturen.
    's Avonds hebben we ons laatste avondmaal en waag ik me voor de laatste keer aan een Oostenrijkse zoetigheid: Topfelstrudel.
    De volledige lijst:
    - Kaiserschmarren ✔️
    - Apfelstrudel ✔️
    - Sachertorte ✔️
    - Topfelstrudel ✔️
    Katrien

Greet Goris

Zijn er (foto)bewijzen van al die lekkernijen? Dat moet normaal gezien extra, explosieve energie geven.

7/18/19Reply
    Greet Goris

Die hebben enkel oog voor dat zwart whippetje, Femme Fatale.

7/18/19Reply