Variatie in vanalles

December 2, 2019 in Morocco ⋅ ☀️ 14 °C

Ons hoogtepunt vandaag is snel te omschrijven. In de coöperatieve vrouwen winkel, waar de befaamde Argan noot tot voedende crèmes wordt verwerkt, moet de voorraad anti-rimpel crème snel aangevuld worden omdat velen ons al voor waren. Naast voorgaande verdwijnen er nog veel meer "weldoende" potjes uit de voorraad. Ons lokaal gidsje is de hemel te rijk met zijn procentje op onze uitgave. Misschien dat hij nu zelf een potje kan aankopen want het leven hier blijkt zwaar. We polste voorzichtig naar zijn leeftijd en kwamen tot de conclusie dat hoe vroeger je begint te smeren met dit goedje hoe beter het resultaat.

Daarnaast staat er de palmtuin en Kasbah van Tiout op het programma. Liliane polst voorzichtig op welke basis ze hier een stukje kan aankopen van de 500 hectare groot domein. Het antwoord van ons gidsje (59 jaar jong) is " iedereen is welkom, maar enkel indien je het als landbouwgrond gebruikt"
    Dusdanig weer niet aan de zussen besteed als er geen hotel met jacuzzi en verwarmd zwembad bij kan. De privé-masseur om ons glad te strijken met de argan-olie is dan nog optioneel.

Snel door naar Tafraout. Alhoewel snel: bochtenwerk, regen, wind, zon in een compleet onbewoonde desolate wereld met als apotheose een regenboog zo vlakbij dat je hem bijna kan aanraken. Het lijkt wel het einde van de wereld maar machtig mooi.

Door een black friday deal komen we terecht in een betaalbaar, prachtig 2 slaapkamer appartement met restaurant waar we onze zelf meegebrachte grijze wijn mogen nuttigen. De klare sterrenhemel is hopelijk voor morgen want er troepen zich wolken samen boven onze DaDu.