2 x golf

June 20, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

Vi har kört långt de senaste dagarna så nu ligger vi still. I stället blir det två rundor på Lycksele Golfklubbs 9-hålsbana. En bollslukare av rang men med fördelen att man oftast hittar lika många bollar som man slår bort. Smal fairway, typ 50 meter, omgärdad av ljung, blåbärsris, högt gräs och bäckar med väldigt strömmande vatten. Det går åt mer tid att leta bollar än att spela men banan är vacker och vädret är väldigt fint så det är helt OK. Samtidigt får man nog hålla med damen vi träffade som sa att banan är bäst på hösten, - nu är den nyöppnad så det är ett tag dit.

Lycksele har annars stora likheter med Grekland, mitt på dagen är det väldigt varmt och är man snäll får man en ouzo. Till middag serverades en utsökt Pasta Carbonara ackompanjerad av ett förnämt vin från Rhone-dalen serverade i stabila och stötsäkra plastglas.

Kvällen förgylldes av våra grannar, Anders och Kristina, som bjöd in oss till sitt förtält och lite snacks. De är ideella föreståndare som har säsongsparkerat sin husvagn, håller ordning och reda på klubben och försöker se till att allt fungerar. De har en del att jobba på...

På bilderna kan man se utslaget över vattnet på 9:e hålet, utsikten från vår husbil och lite annat smått och gott från vår husbilsvistelse.

I morgon styr vi mot Östersund, - mitt i Sverige.