• Day 247

Días 2-3 a Lago Atitlán

March 23, 2023 in Guatemala ⋅ ⛅ 21 °C

The second day of our tour left Frederico's village, and we hiked down a washed-out road leading to a coffee plantation (with lots of oranges and bananas too - a complete breakfast). After reaching the river, we began a tough slog that led us out of the valley and to Santa Catarina de la Laguna, a surprisingly busy village perched on the edge of Lake Atitlán. Frederico arranged for us to stay with some acquaintances, and we were surprised to learn that we would be sleeping in a cabin in a half-finished dinosaur theme park. Didn't see that coming, but it was also lovely.
    The next morning, we were up at 4:30, and hiked up to a viewpoint to watch the sunrise over Lake Atitlán. Conditions were perfect, and we were both blown away by watching the first rays of sun hitting first the volcanos, then the water. After that, it was a relatively quick descent to San Juan and a sad farewell to Frederico. An amazing hike with lots of wonderful memories and a wonderful, lovely guide.

Am zweiten Tag unserer Tour verließen wir Fredericos Dorf und wanderten eine ausgewaschene Straße hinunter, die zu einer Kaffeeplantage führte (mit vielen Orangen und Bananen - ein komplettes Frühstück). Nachdem wir den Fluss erreicht hatten, begannen wir eine harte Schinderei, die uns aus dem Tal heraus und nach Santa Catarina de la Laguna führte, einem überraschend belebten Dorf in der Nähe des Atitlán-Sees. Frederico arrangierte für uns eine Unterkunft bei einigen Bekannten, und wir waren überrascht, als wir erfuhren, dass wir in einer Hütte in einem halbfertigen Dinosaurier-Themenpark schlafen würden. Damit hatten wir nicht gerechnet, aber es war auch sehr schön.
    Am nächsten Morgen standen wir um 4:30 Uhr auf und wanderten zu einem Aussichtspunkt, um den Sonnenaufgang über dem Atitlán-See zu beobachten. Die Bedingungen waren perfekt, und wir waren beide überwältigt, als wir die ersten Sonnenstrahlen sahen, die erst auf die Vulkane und dann auf das Wasser trafen. Danach war es ein relativ schneller Abstieg nach San Juan und ein trauriger Abschied von Frederico. Eine tolle Wanderung mit vielen schönen Erinnerungen und einem wunderbaren, liebenswerten Guide.