Satellit
Auf Karte anzeigen
  • Tag 264

Granada

9. April 2023 in Nicaragua ⋅ ☀️ 33 °C

On Easter weekend, we stayed in the pretty colonial city of Granada. The government had forbidden all religion-based celebrations (!), but people still seemed to be having a good time. Whole families were camped out at the park at the waterfront while they barbequed and swam. We spent the weekend people-watching and checking out street life, making a celebratory brunch at our hostel and checking out beautiful views of the city and Lake Nicaragua.

Das Osterwochenende verbrachten wir in der hübschen Kolonialstadt Granada. Die Regierung hatte alle religiösen Feiern verboten (!), aber die Menschen schienen sich trotzdem zu amüsieren. Ganze Familien zelteten im Park am Wasser, grillten und schwammen. Wir verbrachten das Wochenende damit, die Leute zu beobachten und das Straßenleben zu erkunden, in unserer Jugendherberge einen Festtagsbrunch zu veranstalten und die schöne Aussicht auf die Stadt und den Nicaraguasee zu genießen.