Motorvakantie Oostenrijk 2019

September 14, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Yep, na een vertraging, zijn wij ook aan de beurt! Vakantie!! Dit jaar gaan we motorrijden in Tirol! Onze uitvalsbasis is Apart Vivaldi in See. Maar eerst moeten we erheen rijden. De motoren hebben we na een uitvoerig consult van Patrick Roessel op de aanhanger geladen en vrijdag de 13e rond 12 uur gingen we dan eindelijk op pad!

Omdat we laat vertrokken hebben we toch maar besloten ergens te overnachten. De rit zelf was zonder noemenswaardige incidenten. Alleen tijdens de eerste pauze ergens in België, vond ik de motor van Talin er toch niet zo lekker op de aanhanger staan. Spanbanden zijn niet ons forté zo blijkt, want na een hoop gedoe, sprong uiteraard de verkeerde los, met als gevolg dat de motor omkiepte!!! Talin kon m wonderbaarlijk genoeg opvangen! Paniek alom! Gelukkig was daar een vriendelijke Duitser die zelf een extra spanband aan ons kado gaf! Lang verhaal kort, de motor stonde er nadien beter op!

Intussen had Talin een motel gevonden aan de snelweg die zelfs garages verhuurden! Boeken dus en om 21 u kwamen we eraan. Eerst een enorme Burger King Whopper naar binnen geschoven, waarna we moe de bedstee in zijn gegaan.

De volgende ochtend fris en fruitig onze weg vervolgd. Uiteindelijk om 12u op ons vakantie adres! We werden opgewacht door Klaas de 2e baas van Vivaldi. Hij heeft ons geholpen met de motoren weer van de aanhanger te krijgen en het stuur van Talin weer te repareren. (lang verhaal, ga ik jullie niet mee vermoeien...). Het kriebelde natuurlijk aan alle kanten en dus zaten we rond 13u op de brommer met een aanbevolen route van Klaas in de tas.

Holy Moly wat is t hier ontzettend gaaf!!! Prachtige bochtige wegen met heel mooi asfalt en een spectaculaire natuur! Een Walhalla voor motorrijders! Super lekker gereden en in een pittoresk plaatsje in Italië een Apfelstrudel en een fles mineraalwater naar binnen gewerkt.

Uiteindelijk dik 200km gereden. Thuis gekomen lekker gedouched en naar de Pizzaria! We moeten zeggen: zelden zo lekkere Pizza gegeten!!. Nu helemaal aan gort op de kamer. Morgen een rit van 335km op t program! We zijn benieuwd! Weltrusten!