Satellite
Show on map
  • Day 1

    De heenreis!

    May 20, 2017, North Atlantic Ocean ⋅ ⛅ 27 °C

    Ik schrijf dit vanuit het vliegtuig. Het is inmiddels 23.21 Nederlandse tijd maar door de zon van buiten en de lampen in het vliegtuig, lijkt het gewoon midden op de dag. In Suriname is het nu bijna half 7.
    De vliegreis is heel relaxed: ik zit in mn eentje op een rij van 4 en krijg telkens superveel eten. Kan niet beter ;)

    Vanochtend heb ik de laatste dingetjes geregeld en de laatste spullen ingepakt. Daarna zijn we naar Schiphol gereden. Daar hebben we nog even een toeristenkaart gekocht, mijn bagage ingecheckt en een drankje gedaan. Eigenlijk ging alles heel makkelijk. Bij de douane deden ze even moeilijk over een schaar (oeps) maar uiteindelijk mocht ik ook die gewoon meenemen.
    Het was al vrij snel tijd om naar de gate te gaan en om te boarden. Ze riepen steeds een aantal rijen op die al mochten boarden zodat er helemaal geen lange rij ontstond. Voor ik het wist zat ik in het vliegtuig en gingen we (na de veiligheidsinstructievideo natuurlijk) al opstijgen!

    Na een uurtje vliegen kwamen de stewards al met het eten. Het is trouwens wel super makkelijk dat iedereen Nederlands spreekt, de stewards ook. Ik had bij het boeken doorgegeven dat ik graag een vegetarische maaltijd wilde, maar dat was niet doorgekomen. Gelukkig konden ze het nog wel regelen. Ik kreeg rijst met spinazie/bonen/linzen en nog wat dingen die ik niet precies weet. Het was heel lekker!

    Tussendoor kregen we ook nog een paar keer drinken en zelfs roomijs! Net kwamen ze langs voor de laatste "snack": een bak noodles of roti en een bakje fruit. Het is maar wat je een snack noemt, haha :)

    SLM heeft geen schermpjes bij de stoelen maar schermen waar iedereen op kan kijken. Ze draaien alleen maar kinderfilms vandaag dus ik heb maar genoten van Alvin & the Chipmunks, Pets en Ice Age.

    Over ongeveer 1,5 uur gaat het vliegtuig landen. Dan moet ik nog iets regelen bij de immigratiedienst geloof ik en dan ga ik op zoek naar mijn transfer naar het appartement! Tegen de tijd dat ik bij het appartement ben is het in Suriname ongeveer 11/12 uur en in Nederland dus 5 uur later. Tijd voor een dutje dus!
    Read more