Satellite
Show on map
  • Day 17

    Een dagje vakantie vieren

    June 5, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 28 °C

    Ik schreef gisteren al dat we geen plannen hadden voor vandaag. We hebben dus ook eigenlijk niks interessants gedaan. Laat opgestaan, rustig ontbeten en heel veel gelezen.

    's Middags wilde ik eigenlijk op verkenningstocht door Brownsweg maar tussen 12-15 was het enorm heet vandaag en na 15u ging het regenen.. dus die tocht stel ik even uit.

    Een tijdje geleden was er een groenteman op school langs gekomen die ons een soort komkommer met bultjes had verkocht. Het heet sopropo. Eerlijk gezegd had ik er niet veel zin in omdat iedereen zei dat het heel bitter was. Maarja, onder het mom van alles proberen, gingen we toch maar aan de slag met de sopropo. Mevrouw Jerou (waarvan we het huisje huren) gaf wat tips en toen het klaar was, was het best lekker.. met een heeeele bittere nasmaak. Zelf zei ze dat het helemaal niet zo bitter was maar Hanneke en ik keken elkaar aan alsof we net het bitterste van de wereld hadden gegeten.
    Ik vond het niet echt lekker maar het was wel leuk om een keer geprobeerd te hebben. Volgende keer kunnen we hopelijk andere groentes vinden.. Dat is lastig want door de regentijd zijn er maar weinig groentes en fruit in Brownsweg. Daarvoor moet je echt in Paramaribo zijn.

    's Avonds verveelde ik me echt een beetje. Er is in dit dorpje gewoon niks te doen 's avonds. Dat is wel positief voor m'n e-reader: ik heb al 6 boeken gelezen :')

    Voor morgen hebben we wel iets heeeel leuks gepland: we gaan naar de Brownsberg!!

    * Op de foto's zie je de gesneden sopropo, ons maaltje en ons uitzicht vanuit het huis! *
    Read more