Satellite
Show on map
  • Day 35

    Geen iPads..., juf Puck & naar de stad!

    June 23, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 28 °C

    De dag begon vandaag wat minder.. de iPads waren namelijk niet opgeladen. Meneer de directeur had alle stekkerdozen meegenomen dus geen iPadles. Zo simpel gaat dat hier.

    We besloten maar even een rondje te lopen om te kijken wat we dan konden doen. De juf van groep 5 kon ons goed gebruiken en vroeg of we het dictee wilden afnemen. De kinderen waren heel enthousiast en ik vond het eigenlijk ook heel leuk, dus daar ging ik. Ik voelde me echt een juf met die hele klas zo voor me. Na afloop ging ik het ook nog met de klas nakijken en mocht ik beurten geven, net als een echte juf.

    Na het dictee hadden we een gesprek met meneer Leidsman over een aantal van onze plannen die we de laatste twee weken nog willen uitvoeren. Hij vond alle ideeën eigenlijk heel leuk dus dat was fijn. 1 van die plannen was het inzamelen van geld zodat we nieuwe spullen kunnen kopen voor de kinderen op school. 's Middags hebben we dat plan doorgevoerd en (zoals jullie allemaal weten) reageerde iedereen heel enthousiast! We hebben al een behoorlijk bedrag ingezameld en gaan daar morgen spullen van kopen.

    Rond een uur of 11 gingen we naar de bus omdat we naar de stad wilden. De bus bleek veel te laat te zijn dus we moesten 2 uur wachten tot ie er eindelijk was. Ondertussen hebben we heel veel mensen ontmoet en gesproken. Eentje sprong er wel echt uit: een engelssprekende meneer uit een indianenstam die echt heeel intelligent was en heel veel vertelde over de mens en het heelal. Het was heel onverwachts maar leuk gezelschap. Hij noemde zichzelf Diamond haha!

    Toen de bus eindelijk kwam, had ik een plekje kunnen bemachtigen tussen allemaal mensen op de achterbank. Lekker krap, lekker zweten. Gelukkig is de rit maar twee uurtjes.

    In de stad zijn we lekker gaan eten. We kwamen ergens waar de meneer geen Nederlands sprak (hij was Chinees) maar gelukkig was er een andere klant die ons hielp met bestellen. We kregen een enorme bak met groentesoep en een heel groot bord rijst voor 3 euro p.p. en het was super lekker!

    Na het eten zijn we alvast wat winkels gaan bekijken voor de inkopen maar we hebben nog niks gekocht. We kwamen nog wel een juf tegen in de Kirpalani (bekend warenhuis hier) dus dat was wel leuk!

    's Avonds zijn we naar het appartement gegaan (dezelfde als vorige keer dat we in de stad waren) en hebben we tosti's gegeten. Lekker simpel :)

    Morgen gaan we echt spullen kopen dus dat wordt een drukke dag. Ik hoop dat we veel kunnen vinden!
    Read more