Satellite
Show on map
  • Day 4

    Uit de lucht komen vallen.

    February 13, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

    Vandaag werden we om 9 uur opgehaald bij de camping door het busje van Skydive Taupo.
    Na een ritje van bijna een uur kwamen we aan op het vliegveld. Leuk filmpje gezien instructies gekregen.
    Dan moet je nog wat formulieren invullen en aangeven welke muziek je onder je filmpje wil, als je die tenminste besteld hebt. Ik wel, Karin niet want die heeft al een film van haar eerste sprong.
    Drie jongens vouwen de parachutes, een verantwoodelijk werkje.
    We wordrn in onze jump suits gestoken daarna mogen we een harnas aandoen. Een instructeur bevestigd daarna alle gespen.
    Het vliegtuig land, nu wordt het meenes, mijn instructeur stelt zich voor en begint met een kort interview met veel thums up. Een voor een gaan we in het vliegtuig.
    Karin de slimmerik vraagt aan mijn instructeur om een foto van ons samen te maken. Leuk.
    Mijn instructeur en ik gaan als laatste aan boord en zullen straks als eerste ter aarde storten.
    Karin zit tegenover mij en heeft een zeer brede glimlach. 😆
    In een kwartier stijgen we naar 12000 voet ca. 4 Km hoogte. We hebben prachtig weer. Mooi helder en daardoor een fatasties uitzicht over Lake Taupo. Dan gaat het rolluik open en bungelen mijn benen over de rand. De instructeur schuift naar voren en storten we ter aarde. MAGISCH!!!! De eerste 2 seconden licht in de maag. Dan met 200 Km/h verder naar beneden. De aarde komt snel dichterbij. Dan een schok, de riemen snijdrn in je liezen. De parachute gaat open. Lanzaam zweven we naar het vliegveld. We landen op de bips. Vol adrenaline doen we nog een laatste interview. Als ik 30 jaar jonger was geweest had hrt mijn hobby kunnen worden. Mee eens zegt Karin.
    Om 13:30 worden we weer keurig bij de camping afgezet.
    Top dag.
    Read more