Satellite
Show on map
  • Day 9

    Eindelijk een Trail

    February 18, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

    Vannacht dus weer in etappes geslapen. Veel gedroomd. Wordt 2x wakker als Karin mijn arm wegduwt. Vind ze niet lekker in d'r gezicht 😀 Val dus toch nog ff in slaap zere rug, schouders en constante slaap in de arm waar je op ligt.
    Half acht er uit geloof ik. Besluit om in plaats van de douche een duik in het zwembad te maken. Heerlijk rustige camping ben de enige.
    Het inpakken gaat steeds beter ik loop nu nog maar een 15 min achter.
    Nadat we het iCentre hebben bezocht wandelen we half rond de mijnschacht waar goud werdt en wordt gewonnen.. Tjemig wat diep wel honderd meter schat ik. Nee 500 verbetert Karin mij. Nog tjeemiger.
    Dan beginnen we aan mijn eerste trail de Waihi Rail Trail. Die begint bij Waihi Station. Een museum spoorlijn.
    Het is een gravel track maar goed onderhouden. Het loop helemaal langs de rivier de ..... en door het bos. Op sommige stukken kom je nog delen tegen van oude mijn installaties.
    Halverwege wandelen heerlijk we de door de gorge en dan de spoortunnel van 1100 meter. De loop zou 1:30 duren wij doen hem in nog geen uur.
    Eindelijk is geen "Hard Shoulder" wel loopt de HW parallel met de Trail. Maar ja dat hoor je niet op de foto's.
    Om vijf uur kan ook zes geweest zijn komen we op de Camping aan. Ik had zalm met spaghetti willen koken maar deze camping heeft geen keuken. Dan maar fish and chips. Alleen maar afhaal. Das balen. Op de hoek zit een Mac. Niet gezellig wel WiFi.
    Morgen deel 2 naar Thames.
    Read more