De pas op

February 20, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

En door het regenwoud. Vanmorgen gestart in Thames langs de prachtige kustweg naar Tapu daar de afslag naar Coroglen.
    De rit langs de kust was heel mooi. De km gleden onder onze banden door. In 50 minuten stonden we in Tapu.
    Onderweg gestopt voor een koffie. Een winkel van sinkel. Er was van alles te koop, ook een flat white zij het van nescafe. De Chineze eigenaar sprak dus geen Engels. Wel handen en voeten. Gelijk maar cachettes met waspoeder, nieuwe sunblocker en insecten repellant gekocht.
    17 Km gehad 27 Km te gaan. En wat voor Kilometers.
    De eerste 6 Km naar de Water Gardens waren geasfalteerd en klimmen. Viel me mee ik heb er zin in
    15 $ entree pp voor de Water Gardens is ons toch wel te gortig. Er is een café anex winkel bij. En daar serveren ze volgens het bord een "Dam good coffee" En eerlijk is eerlijk de koffie was "Damm good". En oudere Dame kwam ons vertellen dat Dam Good Coffee met één M komt doordat hier vroeger voor de houtkap een dam werd gebouwd, vandaar.
    Na de Water Gardens werd de weg onverhard en steiler. 10 Km klimmen op gravel pfffff......
    Ondanks 38 tanden voor en 30 tanden achter, krijg ik het zwaar. Karin dieselt lekker verder. Gelukkig mag ik af et toe ff bijkomen, de schat.
    We rijden midden door het regenwoud. Had ik schitterend al gebruikt? Dan nog maar een keer.
    SCHITTEREND! !
    Imposant. Ongelovelijk en onvergetelijk.
    Na 4 Km klimmen komen we bij een Square Kauri. Ik rijd er zo voorbij, Karin dus niet, die kijkt nog even om op het bord langs de weg. Staat maar aan één kant van de weg aangegeven.
    Hij is onmeunig dik en hoog die boom.
    We moeten een stuk klimmen om bij het platform bij de voet van de boom te komen. Hij is echt gigantisch, omdat ik mijn spiegelreflexcamera niet mee heb behelp ik mij maar met de panorama functie van mijn telefoon.
    Na nog 6 gruwelijke kilometers en wat stofhappen van passerende auto's komen we eindelijk op de top van de pas.
    Nu gaat het bergafwaarts. Soms met 30 Km/h naar beneden met volle bepakking op gravel. Ik vind dat ik beter afdaal maar Karin heeft de grotere ballen en dus sneller.
    De 44 Km zitten er op. Weer een prachtige rit zelfs met 10 gruwelijke Kilometers.