Satellite
Show on map
  • Day 12

    Damm Sticky

    February 21, 2019 in New Zealand ⋅ 🌧 22 °C

    Van Coroglen naar Hahei. Slechts 24 Km. Slecht geslapen dus rot humeur. Het heeft geregend en ik had de tent niet dicht gedaan. Humeur beneden het vriespunt. Slaapzak nat, matje nat.
    Karin maar vertelt dat ze mij even met rust moet laten.
    Alles dus nat ingepakt en om 10:00 op de fiets. Geen fijne weg. Gelukkig maar weinig kilometers. Iets voor 12 rijden we Hahei binnen, komen we onderweg naar de camping de duikshop tegen. Gelijk informeren of we kunnen boeken. Dat kan alleen is niet zeker of er gedoken kan worden i.v.m. de zeegang. Een uitloper van een huricane kan roet in het eten gooien. Morgen ff checken om 9 uur. Tot morgen.
    Ingecheckt bij de camping voor 2 nachten.
    De natte spullen in de zon te drogen gelegd en de ketting van m'n fiets gaan schoonmaken. Ondanks dat hij nu redelijk schakelt zint mij de kromme derailleur niet. Ik leen de baco van Karin en sloop de derailleur er af, buig met behulp van de baco de kooi wat rechter. Maar helaas hij blijft schreef t.o.v. de cassette.
    Nou zit er ook wel veel speling op de as waar mee je hem aan het frame schroeft. Versleten!
    Na 15 jaar toch maar een frisse bestellen thuis.
    Karin heeft suikers tekort dus ook een kort lontje.
    Nadat we bij het veel te kleine winkeltje veel te duur hebben ingekocht. Eten we een boterham.
    We besluiten langs het strand naar Cathedral Cove te wandelen. Karin zet er flink de pas in. Ik heb ff genoeg van haar humeur en laat haar maar lopen. Dan is het te ver lopen op 2 boterhammen en besluit ze op de fiets te gaan. Het lijkt mij beter dat ze dat ff alleen doet.
    Nou ben ik toch ook wel geïnteresseerd in die cove en besluit 10 min later om ook te gaan kijken. Bijna op de top bij de parkeerplaats kom ik haar al tegen.
    Nog te ver lopen. Zij suist naar beneden ik kruip nog even een paar meter omhoog. Wel een mooi uitzicht bij de parkeerplaats.
    Op de camping is haar humeur bijna weer de oude en de mijne ook.
    Read more