Roodehaan-Lauwersoog-Roodehaan

August 2, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌙 14 °C

Anders dan voorspelt, vanmorgen dus regen op de tent. Net als gisteren. Tent geslaagd, KNMI gezakt.
    Gelukkig is het om 12:00 weer droog en na een kleine afwas zitten we om 13:00 op de fiets.
    Vandaag naar Lauwersoog en langs het Lauwrsmeer. Daar waren we gisteren niet aan toegekomen. En knooppunten route van 54 km uitgedokterd.
    Wij zijn allebei gecharmeerd van het Grûnninger landschap. Afwisselend, mooi en stil. Nergens het gezoem van een autosnelweg. Héérlijk!
    De zon breekt door en er staat een pittig windje uit het zuidwesten. Deze is gelukkig aangenaam warm. We worden achterna gezeten door een paar echte fietsers met volle bepakking. De twee dames halen ons in. Kijken niet blij, ondanks het mooie fiets weer en een praatje zit er al helemaal niet in. In het passeren zie ik Gele Ortlieb's, Sun dynamo, Rohloff naaf met belt drive op een Snel fiets.
    Als de dames uit het zicht zijn verdwenen fietsen wij door naar de haven van Zoutkamp waar wij een lekkere ijskoffie nemen. De dames fietsen nog één keer langs maar nog steeds niet blij ondanks dat de zon nu volop schijnt.
    Door naar Lauwersoog en de haven. Even uit waaien. Wij nemen de route langs de buitenkant van de dijk. Heerlijk, we komen alleen schapen en één fietser tegen.
    Als we weer over de dijk zijn fietsen we door de polder terug naar Roodehaan.
    Op een trap over de dijk met 2 fietsgoten roept Anja "Wie het eerst boven is" dan wat gekletter, en een bulderende lach. "Moet ik op mijn leeftijd ook niet meer doen". Als ik boven ben zie ik Anja op de trap liggen. "Zeer gedaan?" Gaat wel en ze krabbelt weer overeind. Na van het uitzicht te hebben genoten fietsen we verder.
    Groningen en de camping zijn ons heel goed bevallen, jammer dat we morgen terug naar huis moeten. Maar we komen terug.